A KSH főosztályvezető-helyettese kiemelte: „17 százalékkal nőtt az utazások száma, ami egy jelentős emelkedés. Az egy- és a többnapos utak tekintetében van némi különbség, de jellemzően a többnaposak száma emelkedett. Független a céljától, turisztikai vagy nem turisztikai motiváció, a számossága emelkedett. A kint töltött idő is 17 százalékkal növekedett.”
Gilyán Csaba hozzátette, a magyarok legnagyobb turisztikai célpiaca továbbra is Ausztria, Szlovákia, Németország, Ukrajna és Románia.
„Ausztriába 14 százalékkal emelkedett a kiutazások száma, Szlovákiába 2-vel csökkent, jelentős emelkedést mutatott azonban a Németországba, 70 százalékkal, és az Ukrajnába és Romániába történt utazások száma, ez utóbbiak 45 százalékkal emelkedtek” - részletezte a KSH főosztályvezető-helyettese.
A kiadások még nagyobb mértékben emelkedtek, összességében 32 százalékkal nőtt a lakosság külföldi költésének értéke, ez azt is jelenti, hogy az átlagos költések is emelkedtek – mondta el Gilyán Csaba.