Az áldozatok családjait a New York-i Ronai and Ronai ügyvédi iroda képviseli, amely Robert J. Mongeluzzi philadelphiai felperes ügyvédet kérte fel képviseletükre - közölte a Philadelphia Business Journal pénteken.
Mongeluzzi hamarosan Magyarországra érkezik, hogy találkozzon a családokkal, akikkel megismerteti az amerikai igazságszolgáltatás működését, és tisztázza velük, hogy mit akarnak elérni az eljárással.
A munkahelyi balesetekre szakosodott Mongeluzzi elmondta, hogy bármilyen eljárás indul, alperes lesz a vízibuszos túrákat szervező Ride the Ducks hálózat tulajdonosa és üzemeltetője, a norcrossi (Georgia) Herschend Family Entertainment, valamint a tolóhajó tulajdonosa, az East Brunswick-i (New Jersey) K-Sea Transportation Partners cég. Hozzátette, lehet, hogy a város ellen is eljárást indítanak.
Az ügyvéd szerint a Herschend azért felelős, mert a vízibuszok hibás tervezésűek, "egy hajó nem süllyedhet el azonnal felborulás után". A K-Sea-t és alkalmazottait pedig szerinte azért terheli felelősség, mert a tolóhajó személyzete nem észlelte a vízibusz vészjelzését. Azt is meg kell vizsgálni, hogy a vízibusz személyzete időben leadta-e a vészjelzést.
Mongeluzzi korábban több millió dolláros kártérítési perek megnyerésében működött közre.
Philadelphia belvárosában a Delaware folyón július 7-én egy városnéző vízibuszba - egy II. világháborús kétéltű katonai járműből kialakított úgynevezett "duck boatba" - ütközött egy 76 méter hosszú uszály, néhány perccel azután, hogy a busz műszaki hiba miatt megállásra kényszerült. A vízibuszon két kísérő tanárral egy 13 fős magyar diákcsoport is utazott, közülük kettő - egy 16 éves lány és egy 20 éves fiatalember - a folyóba fulladt.
Akár szövetségi bűnvádi eljárás indulhat a két magyar fiatal halálát okozó hajóbaleset ügyében - erősítette meg pénteki sajtójelentés szerint az uszály tolóhajóját irányító első tiszt ügyvédje, Frank DeSimone.
Jön a havazás, elkészültek az első térképek