Henderson április elejével követte a vezérigazgatói székben Rick Wagonert, miután azt márciusban azzal menesztették, hogy nem hajtotta végre "rendesen" a szükséges átalakításokat. Wagoner hallani sem akart csődről. Ugyanakkor az amerikai elnök által életre hívott szakértői csoport a GM-nél kitűzött célok eléréséhez épp a legmegfelelőbb megoldásnak találta a csődvédelmet.
Ennek elfogadhatóságát Henderson azzal indokolta, hogy a kormány garanciát vállalt a követelésekkel kapcsolatban és azt is jelezte, hogy kész pénzt hitelezni az autógyártónak, még ha csődvédelem alatt is hajt végre átalakulást.
Ha a csődbejelentésre kerülne is sor, a vállalat működhetne tovább - fejtegette Henderson, akár szerint csőd nélkül, vagy azzal, de újjáalakul a General Motors. Henderson célzott arra is, hogy a foglalkoztatottak számát még mintegy 20 ezerrel kell esetleg csökkenteni az év végi 92 ezres létszámhoz képest, mert arra a szanálási elképzeléseket kidolgozott bizottság is felhívta a figyelmet: jobban kell csökkenteni és gyorsabban az állományt a járműipari óriásnál.
Lehet, hogy most a britek átléptek egy határt