Közben a Renault autógyártó máris bejelentette, hogy további kereskedelmi gesztusokkal egészíti ki azt az 1000 eurós prémiumot, melyet az államfő ígért meg csütörtökön azoknak az autósoknak, akik lecserélik 10 évnél idősebb gépkocsijukat. Azt már tudni lehet, hogy a cég azoknak a vevőknek is biztosítja a 261 ezer forintnak megfelelő kedvezményt, akik nyolc évnél idősebb gépkocsijuk helyébe egy a Renault által értékesített használt, de modern autót vásárolnak.
Ugyancsak a gazdaságélénkítő csomaghoz kapcsolódik a francia Elektromos Művek vezérigazgatójának pénteki bejelentése is, mely szerint a cég jövőre a tervezettnél 2,5 milliárd euróval többet fordít franciaországi beruházásokra. Pierre Gadonneix azt mondta: 300 millió eurót költenek a megújuló energiával kapcsolatos beruházásokra, és több mint 1,5 milliárdot a villamos vezetékek, elosztóközpontok modernizálásra.
Bár kormánypárti oldalon azt hangsúlyozzák, hogy a csomaggal sikerült elkerülni a recessziót Franciaországban, Jacques Attali, az Európai Újjáépítési és Befektetési Bank egykori vezérigazgatója úgy véli, jövő januárban vagy februárban újabb csomagra lesz szükség, a válság valódi mélysége ugyanis csak egy-két hónap múlva fog megmutatkozni.
A pénzügyi szakember, akit Nicolas Sarkozy egy éve azzal bízott meg, hogy vezesse a vásárlóerő megerősítésének módozatait vizsgáló bizottságot, azt mondta: a köztársasági elnök által bejelentett 26 milliárd eurós csomag egyelőre csak "a beteg lélegeztetésére elegendő", a valódi gyógyuláshoz további pénzekre lesz szükség.
Az államfői hivatal főtitkára közben bejelentette: még pénteken megnevezik azt a minisztert, aki azt felügyeli majd, hogy a gazdaságélénkítésre szánt pénzek valóban az eltervezett célokra kerüljenek felhasználásra. Az eddig megjelent hírek szerint a posztra Patrick Devedjian, a kormányzó UMP párt jelenlegi főtitkára a legesélyesebb.
Grúziai választás - megtörtént a szavazatok újraszámlálása