eur:
408.18
usd:
375.29
bux:
73865.96
2024. október 31. csütörtök Farkas

Jól bánnak a foglyokkal a kalózok

Nem esett bántódása a nemrég elrabolt szaúdi tanker, a Sirius Star legénységének. A szomáliai kalózok megengedték, hogy telefonáljanak a családjuknak, és a hajón oda mehettek, ahova akartak. Magát a tankert viszont nem hagyhatták el. Eközben egyre több vállalat dönt úgy, hogy nem kockáztatja hajóit és legénységüket a szomáliai vizeken, inkább megkerülik Afrikát.

"Jól vannak. Úgy bánunk velük, ahogy a háborús foglyokkal szokás a nemzetközi szerződések szerint. Kapcsolatba léphetnek a családjukkal. Oda mennek, ahova akarnak, náluk vannak a kulcsaik, a saját ágyukban alhatnak. Csak a hajót nem hagyhatják el" - mondta el a BBC-nek egy Daybadként bemutatkozó szomáliai kalóz azt elrabolt szaúdi tanker legénységével kapcsolatban. 

Mint Daybad mondta, nem vállalatok, hanem közvetítők jelentkeztek be a tárgyalásokra, "márpedig bennük nem lehet megbízni". Hozzátette: "természetesen váltságdíjért fogtuk el a hajót, de senki nincs, akivel tárgyalhatnánk erről."

A kalóz cáfolta, hogy 25 millió dollárt követelnének a hajóért és a személyzet szabadon bocsátásáért, de nem volt hajlandó megmondani, hogy pontosan mennyit is kérnek.

A hajó lengyel kapitánya, Marek Nishky a BBC-nek megerősítette a kalóz állításait, és azt mondta, "nincs miért panaszkodniuk".

A brit és a szaúdi kormány arra kérte a hajó tulajdonosát, hogy ne fizesse ki a követelt váltságdíjat. David Miliband londoni külügyminiszter szerint ugyanis ez csak további akciókra bátorítaná a kalózokat.

A Sirius Star nevű szaúdi tankerért korábbi hírek szerint tízmillió dolláros váltságdíjat követeltek a kalózok. A hajó rakományostul  százmillió dollárt ér, és kétmillió hordó olajat szállít, ami egyenlő egész Franciaország napi szükségletével - és a szaúdi napi kitermelés negyedével. Fedélzetén huszonöt fős legénység volt. Ez az eddigi legnagyobb zsákmány, amely a kalózok kezébe került.

Pénteken a világ legnagyobb hajózási vállalata, a Maersk megváltoztatta hajói útvonalát. Azok ezentúl a szomáliai vizekre vezető Szuezi-csatorna helyett a Jóreménység-fokát megkerülve közlekednek majd.

Nemrég a Független Tankertulajdonosok Szövetsége is felszólította tagjait, hogy kerüljék el a veszélyes környéket.

Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás: Kamala Harrisnek három „alapvető baja” van az elnökválasztáson
Aréna

Magyarics Tamás: Kamala Harrisnek három „alapvető baja” van az elnökválasztáson

A november 5-i amerikai elnökválasztás esélyeiről, a két jelölt közötti különbségekről, a döntést jelentő pontokról beszélt Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora az InfoRádió Aréna című műsorában.

A Hegyvidéken sem lesz ingyenes, máshol fizetőssé válik vagy drágul a parkolás

A XII. kerületben ugyan ősz elején visszavonták a parkolás üzemeltetésére kiírt közbeszerzést, ám a korábbi szerződés közelgő lejártáig valószínűleg sikerül új megállapodást kötni, így a Hegyvidéken még ideiglenesen sem lesz ingyenes a parkolás. A főváros más területein is változnak a parkolási zónák és díjak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
Ezen az ábrán látszik csak igazán, mennyire bántják a forintot

Ezen az ábrán látszik csak igazán, mennyire bántják a forintot

A héten bő négy egységgel gyengült a forint az euróval szemben, leginkább a tegnapi, minden várakozást alulmúló GDP-adat mozgatta meg az árfolyamot. Reggel is 2022 vége óta nem látott szinten indította a napot a hazai fizetőeszköz árfolyama, majd délelőtt a tegnap látott mélypontnál is mélyebbre ment egy gyors kilengéssel. Az angol fonttal és a svájci frankkal szemben több mint két éve nem volt ennyire gyenge a forint, mint délelőtt, de a lengyel zlotyval szemben is történelmi mélyponton a forint. Az átmeneti visszakorrigálás után kora este is inkább a gyengülés irányába mozdult el a magyar deviza.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×