A kormány hétfő este két, egymással párhuzamos értekezleten próbál segíteni a válságba jutott Opel autógyáron. A csőd szélére került amerikai General Motors tulajdonában lévő Opel művek németországi üzemeiben közel 26 ezer alkalmazottat foglalkoztat, ezért a kancellár a vállalat európai menedzsereivel, a külügyminiszter pedig a német autógyárak munkavállalóit képviselőtestületek vezetőivel keres kiutat a szorult helyzetből.
A nemzetközi pénzügyi válság miatt a német autógyárakban meghosszabbított kényszerszabadságra küldik az alkalmazottakat a karácsonyi időszakban, ez az intézkedés azonban messze nem elegendő az új autók eladása terén fellépett általános pangás ellensúlyozására. A kereslet visszaesése azonban nemcsak a gépkocsigyárak számára jelent súlyos csapást, hanem a beszállítóknak is: csupán az Opel becsődölésével további 25 ezer munkahely szűnne meg.
Lapértesülések szerint kétmilliárd eurós állami kezességvállalás a fő téma a két hétfői válságtanácskozáson. Az összeg egyik felét a szövetségi kormány, a másikat pedig az a négy tartomány fedezné, amelyekben az Opel lerakatai működnek.
Ám nemcsak az Opel küzd a fennmaradásért: egyre több vészjósló jelentés érkezik a luxuskocsik előállítására szakosodott Daimler stuttgarti központjából is. A cég elnöke átfogó takarékossági intézkedést tervez, amelynek keretében jövőre a tervezettnél valószínűleg 150 ezerrel kevesebb Mercedest gyártanának.
A csökkentés kiváltképpen az S- és az E-osztályba tartozó kocsikat érintené, így a Kecskeméten megnyitni tervezett üzemet nem; itt két év múlva kezdik meg az A- és B- osztály új modelljeinek gyártását.
Wéber Gábor: rég nem láthattunk ilyet a Forma–1-ben