Az enyveskezű fogyasztók 2007 júliusától egy év alatt csaknem ötmilliárd euróval károsították meg a német gazdaságot. Ez a korábbi, hasonló időszakhoz viszonyítva 1,13 százalékos emelkedésnek felel meg.
A szövetségi statisztikai hivatal most közétett tanulmányából azonban kitűnik, hogy tévedés lenne a tolvajokat kizárólag a megtévedt vásárlók körében keresni. Az üzleti lopások felét ugyan valóban a vevők követik el, de a csaknem ilyen arányban felelősek az üzletek alkalmazottai is az áruk eltűnéséért, míg a fennmaradó hat százaléknak a szállító vállalatok munkatársainak körében kel lába.
A felmérés megállapította, hogy a bolti szarkák körében a szeszesitalok, kozmetikai termékek, női ruhák és DVD-k a legkedveltebb árucikkek. Európai viszonylatban csupán Ausztriában és Görögországban van több tolvaj, mint Németországban.
Az adatok egyértelműen utalnak arra is, hogy kiváltképpen azoknak az árucikkeknek szokott lába kelni, amelyeket nem láttak el lopásgátló csattal.
Wéber Gábor: rég nem láthattunk ilyet a Forma–1-ben