A már egyébként is komoly problémákkal küzdő Opel cég bochumi üzeme már hétfő este leállt a termeléssel, a kelet-németországi Eisenachban lévő egykori Wartburg autógyár pedig a jövő hétfőn küldi kényszerszabadságra az alkalmazottait.
Az üzemi bizottsággal történt megállapodás értelmében a dolgozók felgyülemlett túlóráit írják le a kényszerpihenő alatt.
Az Opel rüsselsheimi központjában egyelőre fogadkoztak, hogy az értékesítési nehézségek ellenére sem terveznek elbocsátásokat, de bércsökkentés lehetőségével már számolniuk kell a dolgozóknak.
A válság azonban nemcsak az Opelt, hanem a BMW-t és a főként luxuskocsik gyártására szakosodott Daimlert is sújtja. A BMW müncheni székhelyén egyelőre úgy döntöttek, hogy a hónap utolsó hetében áll le a termelés. Hasonló intézkedésre kényszerül a Daimler és a Ford németországi üzeme is.
Míg a Mercedes kocsik gyártásánál még csak a futószalagokat lassították, de a termelést nem állították le teljesen, a Ford saarlousi üzeméből 200 részidős alkalmazottat bocsátottak el, és a cég vezetősége nem zárt ki újabb takarékossági intézkedéseket sem.
A pénzügyi válság a Volkswagent is érinti. A legnagyobb európai autógyár wolfsburgi székhelyén egyelőre a németországi termelés fenntartása mellett döntöttek, de a Volkswagenhez tartozó cseh Skodák gyártását Csehországban a hónap végén legalább egy hétre szintén leállítják.
Nem használt a sokkoló a késes tinédzser ellen, agyonlőtték