eur:
396.76
usd:
359.46
bux:
72075.48
2024. szeptember 10. kedd Hunor, Nikolett

Azonos sínen a szupervonat és a teherszerelvény

Sanghajból elindult az első kínai szupervonat. Az országban összesen 140 szerelvény képes 200 kilométeres óránkénti sebességre.

Felére - 39 percre - csökkent a menetidő Sanghaj és Szucsou között a szupervonat beindításával. Szerdától 140 szupervonat közlekedik az országban, a számukat az év végéig 257-re emelik.

Maximális sebességgel csupán hatezer kilométeres pályán közlekedhetnek, amelyen azonban változatlanul járnak majd a sokkal lassúbb tehervonatok is.

Egyes kínai szakértők szerint ez súlyos gondokat okozhat, a vasúti minisztérium főmérnöke viszont állítja, hogy a modern technika segítségével a probléma orvosolható.

A kínai vasútnak egyre növekvő utas- és árutömeggel kell megbirkóznia.

A világ vasúti kapacitásának mindössze hat százaléka található az ázsiai országban, miközben tavaly az összes utas és áru negyedét szállította.

Címlapról ajánljuk
Nagy Márton: nem fordulatra van szükség, hanem finomhangolásra
Aréna

Nagy Márton: nem fordulatra van szükség, hanem finomhangolásra

A gazdaságpolitika előtt álló feladatokról, a békeköltségvetés lényegéről, a várható gazdasági növekedésről és a minimálbérről is beszélt Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában, de kitért a jegybankelnök kritikáira és a leendő gazdasági csúcsminiszter szerepére is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.10. kedd, 18:00
Sayfo Omar
a Migrációkutató Intézet kutatásvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×