eur:
394.06
usd:
355.48
bux:
72297.19
2024. szeptember 7. szombat Regina

Nem engednek a légi irányítók, zárva a szlovák légtér

Szlovákiában már ötödik napja tart a légiforgalmi irányítók sztrájkja. A kormány egyelőre nem kíván beavatkozni a munkaadó és a sztrájkolók vitájába.

Egyelőre nem tudni, meddig tarthat a légi forgalom irányítóinak munkabeszüntetése. A sztrájkolók képviselői közölték: Szlovákia légtere mindaddig zárva marad, amíg a légi forgalom irányítóinak sztrájkja véget nem ér, de ez csak a követeléseik teljesítése után lehetséges.

Az ország százhúsz légiforgalmi diszpécsere közül nyolcvanan már ötödik napja azért sztrájkolnak, hogy a munkáltatót a légi forgalom nagyobb biztonságát megteremtő intézkedésekre kényszerítsék.

Álláspontjuk szerint az ország légterében megengedhetetlenül nagy gépsűrűség miatt fennálló helyzet tarthatatlan, mert a légi forgalom üzemeltetője ezt félvállról veszi, akinek leváltását követelik a sztrájkolók.

Roman Bíro, a légi irányítás vezérigazgatója egyelőre nem hajlandó távozni tisztségéből, és leváltására a közlekedési tárca mindeddig nem vállalkozik. Robert Fico miniszterelnök egyelőre nem avatkozik be a vitába, annyit azonban megjegyzett, hogy a légi irányítók havi fizetése 200 ezer korona, és mások hasonlóan felelős munkáért ennek ötödét sem kapják.

Nem a pénzért


A diszpécserek visszautasítják a vádat, miszerint akciójukkal béremelést akarnak kikényszeríteni. Kitartanak amellett, hogy kizárólag a biztonság megteremtése érdekében sztrájkolnak. Mint mondták, megdöbbentőnek tartják, hogy a kormány egyelőre nem veszi komolyan követeléseiket.

Amíg a felek nem tudnak megállapodni, addig Szlovákia légterének részleges megnyitására, az óránkénti 20 átrepülésre sem lehet számítani, ezért az országot elkerülni kénytelen járatok a szomszédos országok légtereit használják.

A tranzitjáratok ma is kikerülik Szlovákia légi folyosóit, ez napi 2 millió korona, azaz csaknem 15 millió forint bevételkiesést jelent. A sztrájk ellenére Pozsony és Kassa repülőtere fogadja és indítja a járatokat, ám késessel.

A legfontosabb belföldi járaton, Kassa és Pozsony között a repülők déli kitérővel, Magyarország felett repülnek, ami csaknem 30 perccel meghosszabbítja a menetidőt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Vészjelzés a traumatológustól: olyan sérültek érkeznek, mint korábban soha

Az elektromos rollerek, gördeszkák, biciklik megjelenésével olyan sérülésekkel találkoznak a traumatológián, amelyekkel korábban soha – mondta az InfoRádióban Molitorisz Dániel. A traumatológus, gyermekortopéd szakorvos szerint a bukósisak viselése egyértelműen kötelező, de eséskor az egyéb védőfelszerelések is segíthetnek elkerülni a súlyos, olykor maradandó sérüléseket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.09. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Íme az olimpia igazi győztesei: hogyan teljesített valójában Magyarország?

Íme az olimpia igazi győztesei: hogyan teljesített valójában Magyarország?

Az olimpiai játékok a mai napig a világ egyik legnagyobb sporteseménye. Az emberek általában azokat a versenyszámokat követik figyelemmel, ahol hazájuk sportolóinak van esélye az éremszerzésre. Azonban az érmek megszerzése csak néhány ország számára gyakori esemény, az országok többsége általában érem nélkül zárja az olimpiát. Ezért is tud különösen emlékezetes lenni egy nemzet számára, ha megszerzi első olimpiai érmét, pláne ha az arany, mint ahogy az például Fidzsi-szigetek esetében is történt férfi rögbiben a 2016-os Rio-i játékokon. Cikkünkben azt mutatjuk be, hogy mely országok tudják erőforrásaikhoz képest a leghatékonyabban megszerezni az érmeket a nyári olimpiai játékokon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×