Egyelőre nem tudni, meddig tarthat a légi forgalom irányítóinak munkabeszüntetése. A sztrájkolók képviselői közölték: Szlovákia légtere mindaddig zárva marad, amíg a légi forgalom irányítóinak sztrájkja véget nem ér, de ez csak a követeléseik teljesítése után lehetséges.
Az ország százhúsz légiforgalmi diszpécsere közül nyolcvanan már ötödik napja azért sztrájkolnak, hogy a munkáltatót a légi forgalom nagyobb biztonságát megteremtő intézkedésekre kényszerítsék.
Álláspontjuk szerint az ország légterében megengedhetetlenül nagy gépsűrűség miatt fennálló helyzet tarthatatlan, mert a légi forgalom üzemeltetője ezt félvállról veszi, akinek leváltását követelik a sztrájkolók.
Roman Bíro, a légi irányítás vezérigazgatója egyelőre nem hajlandó távozni tisztségéből, és leváltására a közlekedési tárca mindeddig nem vállalkozik. Robert Fico miniszterelnök egyelőre nem avatkozik be a vitába, annyit azonban megjegyzett, hogy a légi irányítók havi fizetése 200 ezer korona, és mások hasonlóan felelős munkáért ennek ötödét sem kapják.
Nem a pénzért
A diszpécserek visszautasítják a vádat, miszerint akciójukkal béremelést akarnak kikényszeríteni. Kitartanak amellett, hogy kizárólag a biztonság megteremtése érdekében sztrájkolnak. Mint mondták, megdöbbentőnek tartják, hogy a kormány egyelőre nem veszi komolyan követeléseiket.
Amíg a felek nem tudnak megállapodni, addig Szlovákia légterének részleges megnyitására, az óránkénti 20 átrepülésre sem lehet számítani, ezért az országot elkerülni kénytelen járatok a szomszédos országok légtereit használják.
A tranzitjáratok ma is kikerülik Szlovákia légi folyosóit, ez napi 2 millió korona, azaz csaknem 15 millió forint bevételkiesést jelent. A sztrájk ellenére Pozsony és Kassa repülőtere fogadja és indítja a járatokat, ám késessel.
A legfontosabb belföldi járaton, Kassa és Pozsony között a repülők déli kitérővel, Magyarország felett repülnek, ami csaknem 30 perccel meghosszabbítja a menetidőt.
Frontálisan ütközött a magyar szövetségi kapitány, itt a tűzoltók fotója






