A Brüsszeli Bizottság azt akarja elérni, hogy kevesebb káros anyagot bocsássanak ki a járművek. Ezért azt tervezi, hogy a gépkocsi-tulajdonosokat környezetbarát üzemanyag felhasználására, a gyártókat pedig az ilyen üzemanyagok előállítására kényszeríti.
Az EU korábban bejelentett tervei szerint 2020-ig évi 100 millió tonnával akarja csökkenteni a légkörbe juttatott széndioxid mennyiségét.
Az ehhez vezető egyik út az, hogy visszaszorítják a járművek kilométerenkénti károsanyag kibocsátását. Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi biztos olyan, kötelező erejű szabályozást akar, amely a jelenlegi 160 gramm/kilométerről 120 gramm/kilométerre mérsékli a maximális széndioxid emissziót a járművekben.
Az üzemanyag-minőségi irányelv módosítása azt jelentené, hogy az üzemanyag-előállítókat köteleznék, termékeik gyártása és felhasználása során 2011-2020-ig évente egy százalékkal csökkenjen a légkörbe jutó széndioxid mennyisége.
Brüsszel ezzel azt akarja, hogy Európában egy új, úgynevezett magas bio-tartalmú üzemanyag terjedjen el, amelyben 10 százalék lenne a környezetbarát módon előállított üzemanyag aránya.
Sajtójelentések szerint a brüsszeli bizottságban kemény vita folyt az üzemanyag-minőség határértékeiről, érthető módon, a gépkocsigyártók és az üzemanyag-előállítók is azt mondják, hogy a szigorú szabályozás növeli majd a fogyasztók költségeit.
Több európai tagállamnak is erős szállítói-fuvarozói lobbija van, és az elképzeléseket csak akkor lehet törvényerőre emelni, ha a tagállamok és az Európai Parlament képviselői is jóváhagyják azokat.





