A Deutsche Lufthansa, Európa legnagyobb légitársasága jövőre járatonként akár 72 eurós felárat vezethet be, hogy fedezze a repülőgépek károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez szükséges alternatív üzemanyagok növekvő költségeit – írja a Portfolio.
Az új illeték január elsejétől az Európai Unióból, az Egyesült Királyságból, Norvégiából és Svájcból indulló járatokra vonatkozik. A mértéke egy eurónál kezdődik, a pontos összeg az útvonaltól és a viteldíjtól függ.
Az AirPortal összegzése szerint a pótdíjat a jegy megvásárlásakor az alap viteldíjtól és az egyéb költségektől elkülönítve (Environmental Cost Surcharge néven) tüntetik fel a csoporthoz tartozó légitársaságok. A közleményben a Lufthansa-csoport kiemelte, hogy elkötelezett a fenntartható technológiákba való befektetés mellett, de hozzátette, hogy az ezzel járó többletköltségeket nem képes díjemelés nélkül fedezni.
Az uniós szabályozás előírja a légitársaságoknak, hogy 2025-től kezdődően legalább két százalékban fenntartható légi üzemanyagot használjanak. A Lufthansa közölte, hogy a költségeket nem tudja egyedül viselni.
A lap emlékeztet, hogy a rivális Air France–KLM már 2022-ben legfeljebb 24 eurós pótdíjat vezetett be a Franciaországból és Hollandiából induló járatokon.
Számos légitársaság, köztük a United Airlines, az EasyJet és maga a Lufthansa, amely a Swiss, az Austrian Airlines és a Brussels Airlines tulajdonosa is, korábban önkéntes díjakat vezetett be a fenntartható üzemanyag vagy a szén-dioxid-kompenzáció költségeinek fedezésére.