eur:
408.84
usd:
391.91
bux:
84963.95
2025. január 28. kedd Karola, Károly
Electric car lithium battery pack and power connections
Nyitókép: kynny/Getty Images

Akkumulátor-jövőkép: Magyarország a negyedik lehet a világon

A világ akkumulátorgyártásában a negyedik lehet Magyarország 2027-re, ha megvalósul a kormány által kidolgozott Nemzeti Akkumulátor Iparági Stratégia. A járműipar jelentős részét adja a hazai ipari kibocsátásnak, foglalkoztatóként pedig 150-200 ezer dolgozónak ad munkát.

A jelenleg ismert tervek alapján kijelenthető, hogy a 2027-es ciklus végére Magyarország világviszonylatban a negyedik legnagyobb akkumulátor-gyártási kapacitással fog rendelkezni Kína, az Egyesült Államok és Németország után – közölte Hecker Flórián. A VG újságírója szerint az elemzők által 2027-re prognosztizált 194 gigawattórás teljesítménnyel Magyarország olyan gazdaságokat előzne meg, mint Svédország, ahol összesen 135, vagy Lengyelország, ahol pedig 112 gigawattórával terveznek.

Azzal kapcsolatban, hogy jó-e ez az országnak, a VG munkatársa fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a gazdasági és a környezetvédelmi kérdéseket érdemes különválasztani. Utóbbit illetően szerinte minimumelvárás kell legyen a lakosság transzparens tájékoztatása. Ugyanakkor azt is látni kell, tette hozzá Hecker Flórián, hogy egy nagyon masszív elektromos fordulat zajlik a járműiparban, amire ha nem tudunk felcsatlakozni,

igencsak kérdésessé válhat a magyar gazdaság túlélése

az előttünk álló évtizedekben. Kiemelte: elemzői várakozások szerint 2027-re megnyolcszorozódhat az akkumulátorkapacitás a világban, de ezzel még nincs vége a történetnek. A következő évtizedekben ugyanis olyan megoldások születhetnek, amelyek további extra erőforrásokat igényelhetnek.

Az újságíró emlékeztetett, Magyarországon 2010 óta a járműipar az egyik legmeghatározóbb ágazat: a termelés harmada ebből fakad, a foglalkoztatottsági aránya 150-200 ezer ember, így nagyjából 1,1 millió fő megélhetését biztosítja. "A fordulatból hazánk nem tud kimaradni, mert annak beláthatatlan következményei lesznek" – hangsúlyozta.

A hazai tervek kapcsán Nyugat-Európában úgy tekintenek Magyarországra, mint egy kivételes lehetőségre. Egészen „brutális” együttállás ugyanis, hogy a nagy német autógyártók és a nagy kínai akkumulátorbeszállítók itt találkoznak, ami páratlan helyzetet teremt – fogalmazott Hecker Flórián. Ezért Magyarország lehet az egyik legnagyobb akkuklaszter Európában, de világviszonylatban is olyan hely lehet, ahol előszeretettel fognak a következő évtizedekben megjelenni mind a járműgyártók, mind pedig az akkumulátorgyártó kapacitások.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Kiderült, mit vállalt Brüsszel a magyar vétó elkerülése érdekében

Donald Trump új amerikai elnök megválasztása óta teljesen új geopolitikai helyzet, világpolitikai realitás van a világban, ami kedvező a magyar érdekeknek. Az elnök békét akar teremteni, de ezt az EU nem vette észre, közölte Szijjártó Péter hétfőn, az európai uniós külügyi tanács brüsszeli ülésén elhangzottakat értékelve.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.28. kedd, 18:00
Lóga Máté
a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára, a Budapest Airport igazgatóságának elnöke
Egyre durvább esés bontakozik ki a tőzsdéken az új kínai AI miatt

Egyre durvább esés bontakozik ki a tőzsdéken az új kínai AI miatt

Két dolog mozgatja ma a tőzsdéket: egyrészt Donald Trump intézkedései, az amerikai elnök a hétvégén 25 százalékos büntetővámmal fenyegette meg Kolumbiát, mivel az ország nem engedett leszállni két, migránsokat visszaszállító repülőgépet, az új büntetővámok belengetése nyomás alatt tartja világszerte a tőzsdéket. A másik nagy sztori egy új, rendkívül fejlett kínai mesterséges intelligencia modell, a DeepSeek R1, amely alaposan átalakíthatja a globális AI versenyt, a DeepSeek-el kapcsolatos optimizmus felfelé hajtotta néhány kínai tech cég árfolyamát, viszont lefelé húzta az amerikai tech szektort, élen az Nvidiával. A nagy kérdés most az, hogy az olcsó kínai AI megjelenésével indokoltak-e az amerikai tech részvények árazásai. Ezt emészti most a piac.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×