eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 29. szombat Auguszta
A kínai állami COMAC repülőgépgyártó vállalat újonnan kifejlesztett C919-es keskenytörzsű utasszállító gépe a levegőbe emelkedik a 14. Kínai Nemzetközi Repüléstechnikai és Űrhajózási Kiállításon a dél-kínai Kuangtung tartománybeli Csuhajban 2022. november 9-én. A COMAC (Commercial Aircraft Corp of China) 2008-ban kezdte meg a Boeing és az Airbus száznál több ülőhelyes modelljeivel konkuráló egyfolyosós C919 fejlesztését.
Nyitókép: MTI/AP/Chinatopix

Erősödik az Airbus és a Boeing kínai kihívója

Kína első saját fejlesztésű nagy, 170-190 férőhelyes utasszállító repülőgépe, a Comac C919-es 2022 végére 1035 megrendelést kapott 32 ügyféltől a sanghaji tudományos és technológiai bizottság keddi közleménye szerint.

A Comac (Commercial Aircraft Corporation of China, Ltd.) első C919-es repülőgépet 2022 decemberében adták át a China Eastern Airlines légitársaságnak. A gép várhatóan 2023 tavaszán áll kereskedelmi forgalomba.

A jelentés kitér az első saját fejlesztésű kínai utasszállító repülőgépre, a regionális hatótávú ARJ21 modellre. A 2016 júniusában kereskedelmi forgalomba állított típusra eddig 690 megrendelés érkezett 25 ügyféltől. A jelentés szerint 2022 végéig az ARJ21-es utasszállító repülőgépek mintegy 6 millió utast szállítottak balesetmentesen.

Címlapról ajánljuk

Demkó Attila az ukrajnai békefenntartásról: jelképes törekvés, Európa önmagában kevés hozzá

Az Egyesült Államok segítsége nélkül nagyon mérsékeltek az európaiak lehetőségei, így a hajlandók koalíciója korlátozott számban legfeljebb elrettentő céllal küldhet katonákat Ukrajnába – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet Stratégiai Jövők Programjának vezetője. A biztonságpolitikai szakértő arról is beszélt, mely szankciók szigorításával lehetne még inkább megnehezíteni Oroszország helyzetét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×