eur:
398.68
usd:
363.99
bux:
74011.67
2024. október 9. szerda Dénes
A kínai állami COMAC repülőgépgyártó vállalat újonnan kifejlesztett C919-es keskenytörzsű utasszállító gépe a levegőbe emelkedik a 14. Kínai Nemzetközi Repüléstechnikai és Űrhajózási Kiállításon a dél-kínai Kuangtung tartománybeli Csuhajban 2022. november 9-én. A COMAC (Commercial Aircraft Corp of China) 2008-ban kezdte meg a Boeing és az Airbus száznál több ülőhelyes modelljeivel konkuráló egyfolyosós C919 fejlesztését.
Nyitókép: MTI/AP/Chinatopix

Máris óriási megrendelést kapott a Boeing–Airbus-konkurens kínai repülőgépgyár

Nagyszabású légi bemutatón mutatkozott be kedden a C919-es, az első kínai gyártmányú, keskeny törzsű közepes repülőgép, első ízben azóta, hogy gyártását engedélyezték a kínai hatóságok.

Az állami tulajdonban lévő COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) cég által épített egyfolyosós, ikerhajtóműves repülőgép a Kína déli részén fekvő Zsuhaiban megrendezett Kínai Nemzetközi Légi és Űrhajózási Kiállítás kifutópályájáról szállt fel, majd több száz néző felett körözött a felhős égbolton.

A most kifejlesztett C919-es típus célja, hogy felvegye a versenyt az olyan külföldi géptípusokkal, mint az Airbus A320-as vagy a Boeing 737 MAX. A kínai remények szerint a COMAC jelentheti majd a harmadik opciót a száznál több ülőhelyes repülőgépek piacán.

Kína azt reméli, hogy ez a helyben gyártott utasszállító repülőgép segít csökkenteni a külföldi gyártóktól való függőségét a légiközlekedésben - annak ellenére, hogy a repülőgép csúcstechnológiájú rendszereinek és alkatrészeinek nagy része külföldről származik.

A gép első üzemeltetője az állami tulajdonú China Eastern Airlines légitársaság lesz, amely tavaly márciusban öt C919-es repülőgépre adott le megrendelést.

A Csuhai légivásáron azonban hét kínai lízingcég összesen 300 darab C919-es megrendeléséről írt alá szerződést a COMAC gyártóval. Közülük öt cég egyenként 50-50 járművet szeretne - írja az airportal.hu.

A COMAC kedden közzétett jelentése szerint a kínai légiközlekedési piac a következő két évtizedben 9284 utasszállító repülőgéppel bővül. Kína nemzeti flottája 2041-re meghaladja a tízezer repülőgépet, ami a globális utasszállító repülőgépflotta 21,1 százalékát teheti ki, ezzel a kínai válik a világ legnagyobb egységes légiközlekedési piacává.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor a strasbourgi plenáris vita végén: "ócska propaganda terepévé vált az Európai Parlament"

Szerdán - az árvíz miatt három hét késéssel - több órán keresztül vitáztak az Európai Parlament plenáris ülésén a magyar EU-elnökségi programról, illetve Orbán Viktor európai szerepéről, kormányzásáról. A heves szóváltásokkal tarkított vitát Orbán Viktor szavai zárták.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.09. szerda, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem tanára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×