eur:
394.14
usd:
369.94
bux:
65045.06
2024. április 19. péntek Emma
A kínai állami COMAC repülőgépgyártó vállalat újonnan kifejlesztett C919-es keskenytörzsű utasszállító gépe a levegőbe emelkedik a 14. Kínai Nemzetközi Repüléstechnikai és Űrhajózási Kiállításon a dél-kínai Kuangtung tartománybeli Csuhajban 2022. november 9-én. A COMAC (Commercial Aircraft Corp of China) 2008-ban kezdte meg a Boeing és az Airbus száznál több ülőhelyes modelljeivel konkuráló egyfolyosós C919 fejlesztését.
Nyitókép: MTI/AP/Chinatopix

Máris óriási megrendelést kapott a Boeing–Airbus-konkurens kínai repülőgépgyár

Nagyszabású légi bemutatón mutatkozott be kedden a C919-es, az első kínai gyártmányú, keskeny törzsű közepes repülőgép, első ízben azóta, hogy gyártását engedélyezték a kínai hatóságok.

Az állami tulajdonban lévő COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) cég által épített egyfolyosós, ikerhajtóműves repülőgép a Kína déli részén fekvő Zsuhaiban megrendezett Kínai Nemzetközi Légi és Űrhajózási Kiállítás kifutópályájáról szállt fel, majd több száz néző felett körözött a felhős égbolton.

A most kifejlesztett C919-es típus célja, hogy felvegye a versenyt az olyan külföldi géptípusokkal, mint az Airbus A320-as vagy a Boeing 737 MAX. A kínai remények szerint a COMAC jelentheti majd a harmadik opciót a száznál több ülőhelyes repülőgépek piacán.

Kína azt reméli, hogy ez a helyben gyártott utasszállító repülőgép segít csökkenteni a külföldi gyártóktól való függőségét a légiközlekedésben - annak ellenére, hogy a repülőgép csúcstechnológiájú rendszereinek és alkatrészeinek nagy része külföldről származik.

A gép első üzemeltetője az állami tulajdonú China Eastern Airlines légitársaság lesz, amely tavaly márciusban öt C919-es repülőgépre adott le megrendelést.

A Csuhai légivásáron azonban hét kínai lízingcég összesen 300 darab C919-es megrendeléséről írt alá szerződést a COMAC gyártóval. Közülük öt cég egyenként 50-50 járművet szeretne - írja az airportal.hu.

A COMAC kedden közzétett jelentése szerint a kínai légiközlekedési piac a következő két évtizedben 9284 utasszállító repülőgéppel bővül. Kína nemzeti flottája 2041-re meghaladja a tízezer repülőgépet, ami a globális utasszállító repülőgépflotta 21,1 százalékát teheti ki, ezzel a kínai válik a világ legnagyobb egységes légiközlekedési piacává.

Címlapról ajánljuk
Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert

Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert

A háború kitörése óta másodszor látogatott Ukrajnába a német gazdasági miniszter. Robert Habeck célja az volt, hogy a kétoldalú gazdasági kapcsolatok megerősítéséről tárgyaljon A vizit alig huszonnégy órás volt, közben ugyanakkor a háború viszontagságait egy kijevi óvóhelyen is tapasztalhatta.

Harry hercegi címe bánhatja, hogy állandó amerikai lakos lett

Harry herceg, III. Károly angol király kisebbik fia hivatalosan is felszámolta kapcsolatait Nagy-Britanniával. Így értékelik a szigetországban a lépését, hogy az Egyesült Államokat jelölte meg állandó lakhelyeként. Felmerült, hogy emiatt elveszítheti hercegi címét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×