eur:
411.22
usd:
392.53
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Személyautó halad a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya fékfelületén az elkészülte alkalmából tartott sajtóbejáráson 2020. május 20-án. A 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.
Nyitókép: MTI/Varga György

A hadiipar előtt is nyitva áll a Zalazone

A Zalazone katalizátorként működik majd, mert a hozzá kapcsolódó beruházások további vállalkozásoknak is sok munkát jelentenek – mondja a zalaegerszegi komplexumot ellenőrző, állami Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezető igazgatója.

Hamar Zoltán szerint tartható a Zalazone ez év végére tervezett átadása, és a 45 milliárd forintos költségkerete is. Többek között az év közepére befejeződhet a városi tesztkörnyezetet teremtő smart city, valamint az autópályaszakasz építése. Előbbi esetében egy tizenöt hektáros területen valósághű városias tesztkörnyezetet alakítanak ki. A smart cityben alapvetően egyes, biztonsági szempontból kritikus eseteket szeretnének megjeleníteni, mert az önvezető autók szempontjából fontos országúti tesztelést a tesztpályán nem lehet teljesen megvalósítani. Olyan, az európai forgalomban is jellemző helyzeteket, körülményeket is kialakítanak, mint például a többsávos kereszteződés, a kerékpársáv vagy a buszsáv – magyarázta a Világgazdaságnak.

A szakember arra is kitért, hogy a rendelkezésre álló elemeket már 2018 óta adják bérbe. Ezek közé tartozik a dinamikai felület, a kezelhetőségi pálya, a smart city már elkészült elemei, és a belső utak egy része. A három éve kínált pályabérlet rendszere jól működik, egyre több a vevőjük. A covid hatását azonban ők is érzik, hiszen a partnereik jelentős része külföldről érkezik, és számukra nehezebbé vált az országba történő belépés és a hazautazás is. Ám mivel Európa-szerte ugyanez a helyzet,

nem kerültek hátrányba más tesztpályákhoz képest.

Az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezető igazgatója kérdésre válaszolva azt is közölte: a Zalazone-projekt nagy előnye, hogy katalizátorként működik, hiszen a hozzá kapcsolódó beruházások további vállalkozásoknak is sok munkát jelentenek. Olyan fejlesztői munkahelyek jönnek létre, amelyek nagy hozzáadott értéket állítanak elő. Az első ilyen már meg is van: az AFL 100-150 fősre tervezett fejlesztőközpontot hoz létre a "kerítésen kívül", de közvetlen hozzáférése lesz a tesztpályához. Még nagyobb létszámot jelent majd a Rheinmetall zalaegerszegi harckocsigyára, amellyel sok szinergia kihasználására kínálkozik lehetőség.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×