eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Unsplash.com

Fékezett, majd a gázra taposott az újautó-piac

2020-ban a DataHouse adatai szerint 130 431 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami az előző évhez képest közel 17 százalékos visszaesést jelent. Míg az első félévben az autóvásárlások egy része az új autóktól a használtak felé rendeződött át, a második félév során ez a tendencia a visszájára fordult.

A behozott használt autók között a legnépszerűbb márka a Volkswagen volt 12 százalékos részesedéssel, a második helyen az Opel található 10 százalékkal, a Ford pedig a harmadik helyre futott be 9 százalékkal. A sorban következő Toyota az év során előzte meg az Audit, mindkét márka 6 százalék körüli aránnyal képviseltette magát – olvasható a JóAutók.hu sajtóközleményében.

A koronavírus tavaszi lezárási hullámában a gyártás leállása miatt csökkent az új autók kínálata, miközben a vásárlók is óvatosabban nyúltak a megtakarításaikhoz, és új helyett inkább használt autókat vásároltak.

2020 első félévében ennek eredményeképpen Magyarországon 16,8 százalékkal több használt autót helyeztek forgalomba, mint újat.

„A második félévben ugyanakkor a lezárások már nem korlátozták sem az autógyárak, sem az autószalonok működését. A tavasszal elmaradt újautó-vásárlások egy része így ősszel megvalósulhatott, ezt a kereskedők aktív promóciókkal is ösztönözték – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Eközben a határok szeptemberi lezárása a tavaszihoz hasonló módon gátolta a használt autók magánimportját, és nem segítette a használtimportőrök helyzetét a vizsgabázisokon egy hónapnál is hosszabbra duzzadt várakozási idő sem.”

Forrás: JóAutók.hu
Forrás: JóAutók.hu

Az év utolsó két hónapjában az új autók eladása már 28-30 százalékkal haladta meg a használtimport szintjét, így

év végére az újautó-piac gyakorlatilag behozta lemaradását:

éves szinten a 130 431 import használt autó mellett 128 031 új személygépkocsi került forgalomba az országban. Mindez környezetvédelmi szempontból mindenképpen pozitív hír, mivel a használtautó-import többségében 10 évnél idősebb, jelentős károsanyag-kibocsátású járművekből áll.

2021-es várakozások

Az elemzők többsége bizakodó előrejelzéseket ad az idei év forgalmának alakulására. Amennyiben a koronavírus elleni oltás aktív alkalmazásával az év közepére normalizálódik a gazdasági helyzet, a várható gyors konjunktúra kedvező hatással lehet az autópiacokra is. A JóAutók.hu várakozása szerint az újautó-piacon a személyautó-eladások újra 140 ezer fölé kerülhetnek. Eközben, ha az időszak során nem születnek a környezetet terhelő öreg és korszerűtlen autók behozatalát gátló intézkedések, a használtautó-import éves volumene is visszakapaszkodhat a 140-150 ezer közti sávba.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×