Infostart.hu
eur:
382.22
usd:
328.35
bux:
108922.07
2025. december 5. péntek Vilma
Eisenach, 2017. március 6.Az Opel járműgyártó emblémája a cég eisenachi gyárán 2017. március 6-án. A General Motors amerikai és a francia PSA Peugeot Citroen csoport március 6-án bejelentette, hogy a GM eladja a PSA-nak veszteséges európai érdekeltségeit, az Opelt és a Vauxhallt. (MTI/EPA/Filip Singer)
Nyitókép: MTI/EPA/Filip Singe

Több mint 100 milliárd dollárt veszíthetnek az autógyártók

Szakértői becslés szerint több mint százmilliárd dollár bevételkiesést szenvedhetnek el az autógyártók, ha nem tudják újraindítani a termelést április végéig az új koronavírus által okozott járvány miatt Európában és Észak-Amerikában leállított gyáraikban.

Ian Henry, az AutoAnalysis nevű, szakági elemzéseket és előrejelzéseket készítő brit kutató központ tulajdonosa a Financial Times című londoni üzleti napilapnak adott nyilatkozatában elmondta, hogy számításaik szerint az európai gyártók 2,6 millió autó kiesése miatt 66 milliárd dollárt veszíthetnek, az észak-amerikaiak pedig 2 millió autót, azaz 52 milliárd dollárt bukhatnak el április végéig.

Ez a becslés a 2020-ra vonatkozó, eddigi gyártási előrejelzéseken alapul, beleértve az új modellek kibocsátását és a kereslet várható alakulását.

Minden nagy európai és észak-amerikai autógyártó felfüggesztette a termelést március folyamán a munkavállalók egészségének védelme, illetve a kereslet zuhanása miatt. Egy sor vállalat pedig el is halasztotta el a termelés újraindítását, amelyet korábban március végére, április elejére tervezett. A japán Nissan, az amerikai gyártók közül pedig a Ford és a General Motors csak annyit közölt, hogy meghatározatlan időre zárva maradnak üzemei.

A termelés szüneteltetése Európában minden egyes héten további 8 milliárd dolláros, Észak-Amerikában pedig 7,5 milliárd dolláros kiesést jelent az autógyártók bevételeiben.

Ian Henry megítélése szerint május előtt nem várható a helyzet normalizálódása, és az is a legkorábbi időpont. Nyugat-Európában márciusban durván kétharmaddal csökkent az új autók értékesítése, az Egyesült Államokban pedig tízéves mélypontra zuhant.

Az április pedig ennél is súlyosabb veszteségeket hoz majd a fogyasztók mozgásszabadságának korlátozása, illetve az autószalonok kényszerű bezárása miatt.

Jóllehet a szigorú korlátozások feloldása után megugorhat az új autók forgalmazása, az elhalasztott vásárlásoknak valószínűleg csak egy részét realizálják a fogyasztók, mivel a járvány után várható kedvezőtlen gazdasági és a munkanélküliségi helyzet tompítani fogja a keresletet.

Kínában a legsúlyosabb pillanatban gyakorlatilag senki nem vett új személyautót, és a rendelkezésre álló legújabb adatok is azt mutatják, hogy a koronavírus-járvány előtti szinthez képest 40 százalékkal alacsonyabb az új autók forgalmazása.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Szép csendben hétvégi pihenőre ment a részvénypiac

Szép csendben hétvégi pihenőre ment a részvénypiac

November végén volt egy kisebb megingás a világ tőzsdéin, az AI lufi kipukkanásától is tartottak a befektetők, de persze azt az esést is megvették a befektetők, és mostanra újra a történelmi csúcsok közelében állnak a világ részvénypiacai. Pénteken kitart a jó hangulat Európában, illetve Amerikában egyaránt. Közben a nap legjobban várt adatközlése is megérkezett, van minek örülni, ugyanis majdnem fél év után először javult decemberben a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×