eur:
399.17
usd:
369.65
bux:
90914.74
2025. március 25. kedd Irén, Írisz
Kamion az M30 gyorsforgalmi út Tornyosnémeti és a magyar-szlovák határ közötti szakaszának felhajtóján az avatás napján, 2018. január 16-án.
Nyitókép: MTI/Vajda János

Újabb uniós lökést kapott a legnagyobb magyar autópálya-építés

Az M30-as építése Magyarország jelenlegi messze legnagyobb EU-s hátterű fejlesztése.

Az eddigi 185,2 milliárdról 16,4 milliárddal 201,6 milliárd forintra növelte a kormány az M30-as autópálya Miskolc–Tornyosnémeti-országhatár közötti 60 km-es autópálya szakaszra szánt EU-pénz összegét és közel ugyanennyivel csökkentette a projekt megtérülő projektköltségének kalkulált összegét – írta a portfolio.hu egy egy friss kormányhatározat alapján.

A teljes projektköltség 260,5 milliárd forint (ezzel ez az ország legnagyobb uniós hátterű fejlesztése), amelynek segítségével 2×2 sávos autópálya építés valósul meg az 56 km-es Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakaszon, illetve 2×2 sávos autóút jön létre a Tornyosnémeti és az országhatár közötti 4 km-es szakaszon.

A portál elmékeztet: az M30-as projekt eddig tervezett EU-s finanszírozási részéhez tavaly ősszel jött meg az Európai Bizottság jóváhagyása, most tehát ehhez a módosított finanszírozási szerkezethez is várni lehet majd Brüsszel utólagos engedélyére.

2017 végén adták át a Tornyosnémeti és a határ közötti, 2x2 sávos, 4 kilométeres szakaszt, ami a szlovák R4-es gyorsforgalmi úthoz csatlakozik. Ez 4,4 milliárd forintba került, 85 százalékos uniós támogatással épült. Most pedig zajlik a Miskolc és Tornyosnémeti közötti 56 kilométeres szakasz kivitelezése.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.25. kedd, 18:00
Koltay András
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Médiatanács elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×