Az eddigi 185,2 milliárdról 16,4 milliárddal 201,6 milliárd forintra növelte a kormány az M30-as autópálya Miskolc–Tornyosnémeti-országhatár közötti 60 km-es autópálya szakaszra szánt EU-pénz összegét és közel ugyanennyivel csökkentette a projekt megtérülő projektköltségének kalkulált összegét – írta a portfolio.hu egy egy friss kormányhatározat alapján.
A teljes projektköltség 260,5 milliárd forint (ezzel ez az ország legnagyobb uniós hátterű fejlesztése), amelynek segítségével 2×2 sávos autópálya építés valósul meg az 56 km-es Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakaszon, illetve 2×2 sávos autóút jön létre a Tornyosnémeti és az országhatár közötti 4 km-es szakaszon.
A portál elmékeztet: az M30-as projekt eddig tervezett EU-s finanszírozási részéhez tavaly ősszel jött meg az Európai Bizottság jóváhagyása, most tehát ehhez a módosított finanszírozási szerkezethez is várni lehet majd Brüsszel utólagos engedélyére.
2017 végén adták át a Tornyosnémeti és a határ közötti, 2x2 sávos, 4 kilométeres szakaszt, ami a szlovák R4-es gyorsforgalmi úthoz csatlakozik. Ez 4,4 milliárd forintba került, 85 százalékos uniós támogatással épült. Most pedig zajlik a Miskolc és Tornyosnémeti közötti 56 kilométeres szakasz kivitelezése.