A magyar kormány célja, hogy 2030-ra az ország egyike legyen azon öt európai országnak, ahol a legjobb élni. Ennek közlekedési vetületében 2023-ig a megyei jogú városok és a megyeszékhelyek mind be lesznek kötve az ország gyorsforgalmi úthálózatába, ezek az utak pedig mind az országhatárig fognak érni - mondta egy háttérbeszélgetésen az InfoRádiónak Mosóczi László közlekedéspolitikai államtitkár.
"További cél, hogy Magyarország minden településéről 30 perc alatt elérhető legyen egy gyorsforgalmi út. Úgy gondolom, ennek teljesítése a gazdasági szereplők és a lakosság számára is magas színvonalat fognak jelenteni" - tette hozzá.
2019-ben az alábbi utakra koncentrálnak (és ezek át is lesznek adva)
- M2-es (M0-s és Vác közötti szakasz)
- összekötő út Dunakeszi és az M2-es között
- M4-es (Üllő-Cegléd)
- M44-es (Tiszakürt-Kondoros)
- 67-es út (Kaposfüredtől 33 km Kaposvár felé)
- M70-es autóút autópályává bővítése (Letenye-Tornyiszentmiklós)
- Nagylaki elkerülő
- 338-as út (nyíregyházi elkerülő)
- Győr térségi négysávúsítás
- M3-as új csomópontja Mogyoródnál
2020-as átadási tervek
- M1, M15 (átjárható autópályák)
- M85 (Csorna-Sopron)
- M4 (Berettyóújfalu-Nagykerek)
- M25
- M0-s déli rekonstrukció
- 471-es főút (Debrecen-Hajdúsámson)
- 67-es főút (kaposfüredi elkerülő)
- 251-es főúti bekötő
Jövőre kezdődik
- paksi Duna-híd
- 37-es főút négysávúsítása (Gesztely-Szerencs)
- 26-os főút (sajószentpéteri elkerülő)
- 8-as főút (Balatonfüred-Litér, négysávúsítás)
- 82-es úti átkötés
- 13-as, 81-es, 63-as út négysávúsításának vizsgálata (M0-s tehermentesítése, M1-M8 összekötése)