eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Kamion az M30 gyorsforgalmi út Tornyosnémeti és a magyar-szlovák határ közötti szakaszán az avatás napján, 2018. január 16-án.
Nyitókép: Vajda János

Nagy a gond, több ezer sofőr hiányzik

Hosszú távon akár 10 ezer hivatásos kamionsofőr is hiányozhat a fuvarozásból - közölte az InfoRádióban a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének kommunikációs menedzsere. Árvay Tibor szerint a szakemberhiány már most is égető a területen, a szakma sajátosságai miatt pedig a fiatalok képzését és bevonását kellene ösztönözni.

Égető probléma a munkaerőhiány a fuvarozásban – mondta az InfoRádiónak a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének kommunikációs menedzsere. Árvay Tibor szerint egyre több vállalkozás jelezte, a működésében okoz gondot, hogy gépkocsivezetője nincs, miközben fuvarfeladata lenne.

A következő 5-10 évben tízezres nagyságrendben lehet beszélni a hiányzó sofőrökről – emelte ki a kommunikációs menedzser, aki szerint ez egyrészt európai tendencia, másrészt elöregedő szakmáról van szó.

Árvay Tibor szerint néhány éve hatezer gépkocsivezető hiányzott, és akkor az államilag támogatott hivatásos gépjárművezető-képzés révén, az OFA-programban mintegy ezer sofőrt képeztek ki, de azt nehéz megmondani, hogy ők most a hazai piacon dolgoznak-e.

A fiatalokat kellene bevonni,

mert ők lehetnek azok, akik hosszabb távon szívesen végzik ezt a munkát, kalandvágyból, még családalapítás előtt – vélekedett. A kommunikációs vezető szerint pályakezdőként kiemelkedően magas fizetést lehet kapni.

Az egyesület azt szorgalmazza, hogy induljon el a közoktatásban a hivatásos gépkocsivezetők képzése. Ez a középszintű iskolai oktatás végén egyéves képzést jelentene.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×