„Január 1-től tervezzük bevezetni az e-Papír szolgáltatást.
Ez az állampolgárok számára lehetővé teszi, hogy az állammal történő elektronikus ügyeiket a digitális térben valósítsák meg” - jelentette ki a Belügyminisztérium e-közigazgatási főosztályvezetője.
Dávid Róbert hozzátette, a szolgáltatás látszatra hasonlít az email-küldésre, de több szempontból is több annál. A Belügyminisztérium e-közigazgatási főosztályvezetője elmondta, a szolgáltatás igénybevételéhez azonosításra van szükség.
„A szolgáltatás Ügyfélkapu és az Ügyfélkapu melletti elektronikus azonosítási lehetőségekkel vehető igénybe. Ez utóbbiak közé tartozik az elektronikus személyi igazolvánnyal történő és a részleges kódú telefonos azonosítási szolgáltatás is.”
Dávid Róbert jelezte, széles azon ügyek spektruma, amelyeket ilyen módon lehet majd intézni, hozzátéve, hogy olyan ügyeket nem lehet majd az e-Papíron keresztül kezdeményezni, amelyekre elektronikus űrlapszolgáltatás vehető igénybe.
„A nyári tesztüzem tapasztalatai jónak mondhatók, a közigazgatási szervezetek folyamatosan csatlakoznak.”
Az első negyedév végére több százezer, de akár milliós nagyságrendű beadvány is fog érkezni – hangsúlyozta a Belügyminisztérium e-közigazgatási főosztályvezetője.