A RetailNext adatai szerint az internetes értékesítések két számjeggyel nőttek a tavalyihoz képest és első alkalommal haladták meg a 3 milliárd dollárt a fekete péntekek történetében.
A hagyományos boltokban 5 százalékkal csökkent az eladások értéke, a tranzakciók száma pedig 7,9 százalékkal maradt el a tavalyitól. Csak a fekete pénteken több mint 10 százalékkal csökkent ezen boltok forgalma.
Shelley Kohan, a RetailNext elnökhelyettese szerint az idei karácsonyi szezon lassan indul. Az első pár héten az elnökválasztás teljesen lekötötte az emberek figyelmét a normál üzletmenetről, és az enyhébb novemberi időjárás is árthatott az eladásoknak - tette hozzá.
Az online kereskedelem azonban virágzik, a nemzeti kiskereskedelmi szövetség idén a tavalyinál 3,6 százalékkal magasabb, 655,8 milliárd dolláros forgalmat vár a karácsonyi szezonra. Ennek egyik fő oka, hogy most áll a legalacsonyabb szinten a munkanélküliség az utóbbi években az Egyesült Államokban, és októberben 2009 óta a legnagyobb mértékű órabérnövekedést mérték.
A szövetség prognózisa szerint egy átlagos vásárló 636 dollárt (185 ezer forint) költ majd a karácsonyi szezonban, ami 3 százalékos növekedés lehet 2015-höz képest.