eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Újabb uniós forrásokat nyert Magyarország: ide kerülnek

Több mint 800 millió eurót kap 16 magyar projekt a közlekedési infrastruktúrák fejlesztésére az erre a célra létrehozott külön uniós alapból. Brüsszelben pénteken hozták nyilvánosságra annak a 195 beruházásnak a listáját, amit a második pályázati körben összesen 6,7 milliárd euróval támogat az EU.

Uniós szinten 6,7 milliárd eurónyi, Magyarországnak ebből 809,6 millió eurónyi támogatást hagyott jóvá az Európai Bizottság közlekedési infrastruktúrák fejlesztésére az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből (CEF).

A 6,7 milliárd euróból uniós szinten 195 közlekedési infrastrutúra-fejlesztési projektet finanszíroznak majd, amelyek végleges költségvetése további köz- és magánforrások mozgósításának köszönhetően becslések szerint elérheti a 9,6 milliárd eurót. A jóváhagyott források közel 85 százaléka az úgynevezett kohéziós országokba irányul majd - írja a BruxInfo.

A Magyarországnak jóváhagyott 809,6 millió euróból 16 magyar közlekedési projekt finanszírozására futja majd. A sorrendben második pályázati felhívásra a magyar hatóságok 23 érvényes projektjavaslatot nyújtottak be 1,2 milliárd eurós támogatásra a CEF-ből. Közülük választottak ki 16-ot. A támogatás túlnyomó részét (775,6 millió eurót) a törzshálózati közlekedési folyosók fejlesztésére fordítják.

A CEF büdzséjéből pénzügyi támogatásban részesülő projektek közé tartozik a Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti 42 kilométer hosszú vasúti pálya felújítása; az európai vasúti forgalom irányítási rendszer magyarországi telepítése; az M1-es autópályát Pozsonnyal összekötő gyorsforgalmi út megépítése; az M70-es gyorsforgalmi út Letenye és a szlovén határ közötti szakaszának megépítése; a budapesti déli vasúti összekötő híd felújítása; a komáromi dunai kikötő fejlesztésére vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány elkészítése; a Budapest-Rákos-Hatvan közötti vasúti szakasz továbbfejlesztése; a magyar belvízi hajózási információs rendszer modernizálása; a Hegyeshalom és Rajka közötti vasúti pályaszakasz felújítása; 35 mozdony európai vasúti forgalmi irányítási rendszerrel való ellátása; a CNG tiszta üzemanyag állomás létesítése; egy rögzített LNG újratöltő állomás létesítése a csepeli szabadkikötőben; a forgalomirányításhoz használt Crocodile 2.0 adatforgalmi rendszer kiépítése; a budapesti szabadkikötőhöz kapcsolódó vasúti összeköttetés fejlesztése; CoRISMA (határokon átnyúló folyami közlekedési információs rendszer Szerbia és Magyarország között); és a SESAR telepítő program végrehajtása.

Mint Violeta Bulc, közlekedési biztos rámutatott, hamarosan lesz harmadik pályázati kiírás is, így elvileg további magyar projektek is hozzájuthatnak pénzhez a CEF-ből.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×