eur:
391.1
usd:
366.52
bux:
68142.02
2024. április 30. kedd Katalin, Kitti

Sikersztori lett a Dacia Logan

A Dacia Logan eladásai a modell indulásától idén júniusig elérték az 575.000 darabot és év végére a gyártó további 250.000 autó eladását tervezi. Az anyacéget, a Renault-t is meglepte a modell sikere.

"Amikor 2004-ben megkezdtük a Logan gyártását, tulajdonképpen mi sem nagyon tudtuk, mi lesz belőle: egyszeri kísérletnek, trójai falónak szántuk, amellyel betörhetünk az olcsóbb piacokra," mondta Luc Ménard, a Dacia elnöke.

Mindezt Tangírban mondta, ahol a Renault-Nissan megállapodottt a marokkói kormánnyal, hogy ott épül majd a nyolcadik, Logant összeszerelő gyár. Románián kívül az autót Oroszországban, Kolumbiában, Indiában, Iránban és Brazíliában is gyártják.

Nyugat-Európában az olcsó Logannak nincs túl nagy sikere - Franciaországban idén 30.000 darab eladását tervezik, Németországban a cél 20.000 darab, míg Svájcban a cég arra számít, hogy legfeljebb 600 darab talál gazdára.

Váratlan siker a tengerentúlon


Másutt viszont akkora sláger lett, hogy a Renault partnere, a Nissan már saját márkaként is árulja: Mexikóban nem Dacia Logan, hanem Nissan Aprio néven fut gyakorlatilag ugyanaz az autó.

A Renault szerint a számukra is váratlan siker titka, hogy a 7.500 dollár körüli árral számos olyan piacon meg tudták vetni a lábukat, ahol a Renault-modellek túl drágák lettek volna.

Van ennél lejjebb is


De a cég még ennél is lejjebb akar menni: nemrég állapodtak meg ugyanis egy indiai gyártóval, hogy közösen fejlesztenek ki egy 3.000 dolláros kisautót.

A Renault-Nissan vezérigazgatója, Carlos Ghosn szerint lehet, hogy Európában a Logan olcsó autónak számít, de Indiában csak a középosztály engedhet meg magának ilyen luxust.

Szerző: Albert Dénes

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×