Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Unsplash

Ha valamire nem sajnálják a pénz a magyarok, hát az a luxusautó

Elképesztő számokat produkálnak idehaza az új luxusautó-eladások: az elmúlt öt évben 60 százalékkal nőtt az új prémium kategóriás járművek forgalomba helyezéseinek száma.

A forgalomba helyezett új személyautókat méretük és formájuk alapján 18 különböző kategóriába sorolja a Datahouse - írja a Vezess.hu, amely közül a lap 5 kategória eladási adatait nézte át 2020 és 2024 között, valamint 2025 első félévét:

  • E-SUV kategória (BMW X5, Audi Q8, Porsche Cayenne stb.)
  • E-nagyautó (Mercedes E-osztály, BMW 5-ös széria, Audi A6, Porsche Taycan stb.)
  • F-SUV (Mercedes G-osztály, Mercedes GLS, BMW X7, Range Rover, BMW XM stb.)
  • S-Sport (Porsche 911, Ford Mustang, Mercedes AMG GT, Ferrarik, Aston Martinok stb.)
  • F-Luxus (Mercedes S-osztály, BMW 7-es széria, Porsche Panamera, Mercedes EQS stb.)

A Datahouse statisztikái alapján valóban egyre több luxus kategóriás autó közlekedik a magyar utakon. Az E-SUV, E-Nagyautó, F-SUV, S-Sport és F-Luxus kategóriákba tartozó személyautókból együttesen és újonnan 5424 darab állt forgalomba 2020-ban idehaza. Ez abban az évben az összes új személyautó 4,2 százaléka volt.

Ezzel szemben immár 8700 darab új személyautóra került magyar rendszám 2024-ben ezt az öt kategóriát nézve. Nem csak darabra látványos a növekedés:

immár 7,2 százalék volt az öt kategória együttes aránya a hazai állományból tavaly.

Annak tükrében, hogy az elmúlt 5 év során zsugorodott az új személyautók piaca, még érdekesebbek az adatok hiszen 128 031 darabra került magyar rendszám 2020-ban, 121 611 példányra 2024-ben. "Ebben a viharos tengerben mintha érinthetetlen szigetként állna és emelkedne ki a vízből a luxusautó-vásárlók költekezése. Öt év alatt 60,4 százalékkal többet vásároltak" - írják.

A különböző márkák képviseleteivel felvéve a kapcsolatot a lap szerint jól megfigyelhető, hogy a prémium kategóriás autók között is a SUV-k kezdenek a legnépszerűbbé válni. Változás továbbá, hogy szélesedik a vevőkör.

"Az elektromos modellek megjelenésével fiatalodott a közönség, illetve női vásárlóból is több van" - mondta a lapnak Árvay Péter, a Porsche importőrének marketingvezetője. Ami viszont még érdekesebb változás, hogy

leszűkült a kétüléses/kétajtós modellek kínálata, azaz szorulnak vissza a klasszikus sportmodellek.

A legfrissebb adatokat nézve kijelenthető, hogy az említett 5 kategóriában még több új autót adtak el az idei első félévben, mint a tavalyi, azonos időszakban:

  • 2025 első fele: 4583 darab
  • 2024 első fele: 4179 darab

Mivel tavaly is a második félév volt az erősebb a legdrágább személyautóknál, nem kizárt, hogy idén meghaladja a 9000 ezer darabos forgalomba helyezést ez az öt kategória, ami új rekord lesz. Pláne, hogy a luxusautók értékesítői szerint karácsony környéke nagyon erős időszak, nem ritka a különleges jármű ajándékba.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×