Bár a cégek sokat spórolnak azzal, hogy kevés külön irodát építenek, és inkább egy légtérbe zsúfolják össze a dolgozóikat, ez a megoldás csökkenti a munkavállalók teljesítményét és rontja az egészségüket.
Egy ausztrál kutata azt találta, hogy azok, akik ilyen körülmények között dolgoznak, nagyobb eséllyel lesznek stresszesek, felszökik a vérnyomásuk, és könnyebben esnek ágynak, mert az irodában gyorsabban terjednek a vírusok, ráadásul nagy az esélye a munkahelyi konfliktusoknak is, mivel a dolgozók egymáshoz közel ülnek.
"A nagy zajban az alkalmazottak nem tudnak dolgozni, csökken a teljesítményük, ezen felül pedig sok gond adódhat a megfelelő privát tér hiánya miatt is: mindenki látja a másikat, hogy mit csinál a számítógépen, vagy hallja, mit beszél a telefonba. Az alkalmazottak bizonytalanságban érzik magukat" - mondja dr. Vinesh Oommen.
A Queenslandi Egyetem professzora, akinek tanulmánya az Asia-Pacific Journal of Health Management című szaklapban jelent meg, úgy véli: a hagyományos tervezésű, kicsi és zárt irodák sokkal jobbak, bár tudja: a munkáltatók mindig azt nézik, hol lehet lefaragni a költségeket, márpedig az egylégterű irodák megépítése és üzemeltetése jóval olcsóbb.
Az EU és a NATO is tudja, és nem tűri az ilyen viselkedést