eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Nyitókép: police.hu

Rém egyszerű, olcsó autós trükkel szemben hadakozhat eredménytelenül a közlekedésrendészet

Egyre többen nem sajnálnak havi pár ezer forintot arra, hogy hajléktalanok nevére létrehozott fantomcégek segítségével "tüntessék el" autójukat abból a célból, hogy az objektív felelősség elve alatt büntetlenül szabálytalankodjanak az utakon. Öreg, olcsó autók "előnyben".

Furcsa bírságelkerülési lehetőségről ír a Traffix.hu, amely arról értekezik, hogy havi 5000 forintos költséggel meg lehetne úszni a gyorshajtásos büntetéseket.

A blogportál birtokába jutott állítólagos rendőrségi jelentés szerint tízezres nagyságrendben közlekednek az ország útjain olyan autók, amelyeket élelmes "vállalkozók" gyakorlatilag mentesítettek a közigazgatási bírságok, vagy akár az autópályadíjak befizetése alól. Úgy tűnik, komplett szolgáltatási szektor épült ki arra, hogy aki szeretne megfoghatatlan, utolérhetetlen fantomként száguldozni alig havi pár ezer forintos díjért, megválthassa a gyorshajtásokat, piros lámpán áthajtásokat, matricadíjakat.

A módszer a portál szerint nagyon egyszerű: papíron el kell adnunk az autónkat egy olyan cégnek, amely jellemzően egy utolérhetetlen hajléktalan nevén van kamu címre bejelentve, így soha, semmilyen postai küldeménnyel nem lehet megtalálni ezeket a cégeket. Az eladással egyidejűleg készül egy dátum nélküli másik adásvételi szerződés is, amellyel az eladó bármikor visszaveheti autóját, valamint egy kölcsönadási szerződés, amely birtokában a kocsit továbbra is jogszerűen használhatja, vezetheti ez a korábbi és jövőbeli valódi tulajdonos. A "szolgáltatás" díja lehet egy 5000 forint körüli összeg.

Mint a portál megjegyzi, a hatályos szabályozás szerint az objektív felelősség alapján kiszabott közigazgatási bírságok, valamint a matrica nélküli autópálya-használati pótdíjak nem a járműhöz, hanem az üzembentartóhoz, illetve tulajdonoshoz kötődnek. Ha ez a személy (illetve cég) elérhetetlen, a bírság behajthatatlan, a kocsit ténylegesen vezető ember pedig, ha csak el nem kapják egy megállításos akcióban, sosem lát többé semmilyen csekket, akármilyen gyorsan is tép át a VÉDA-kapukon, akárhányszor hajt fel a sztrádára.

Az ilyen cégeket "dobós cégeknek" nevezi a portál, az elnevezés onnan ered, hogy a cégeket rendszeresen "ledobják", lecserélik, országosan több száz ilyen vállalkozás lehet, amely egymásnak passzolgatja az autókat - illetékmentesen.

A blog még arról is "tud", hogy mivel ezek a cégek nemritkán száznál is több kocsit menedzselnek, összességében tízezres nagyságrendű szabadon száguldozó kocsi lehet érintett, a behajthatatlan bírságok pedig éves szinten milliárdos tételt tehetnek ki, a számok folyamatosan nőnek.

Budapesten a behajthatatlan bírságok aránya már 5 százaléknál tarthat.

Az érintett autók jellemzően kis értékű, idősebb járművek lehetnek.

A hazai közlekedésrendészet több mint öt éve ismeri ezt a jelenséget, de mindezidáig sem a Belügyminisztériumon belül, sem más minisztériumok bevonásával nem sikerült megoldást találni a problémára - írja még a blog.

Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×