Infostart.hu
eur:
355.88
usd:
308.46
bux:
133372.63
2026. június 10. szerda Gréta, Margit

Nem érdemes kísérletezni a vizes fogyókúrával

Tévhit, hogy a víz segíthet a lefogyásban - állítják kutatók, akik szerint a lédús gyümölcsökkel vagy vízben gazdag ételekkel többre mennek a karcsúsodni vágyók.

Csak az idejüket vesztegetik, akik azért isznak meg naponta legalább nyolc pohár vizet, mert azt remélik, hogy ez segít nekik a fogyásban. Japán kutatók szerint jobban tennék, ha inkább vízben gazdag ételeket - zöldséget, gyümölcsöt, rizst és különféle leveseket - ennének.

A Tokiói Egyetem munkatársai nemrégiben ezer nő testtömegét és derékbőségét vizsgálták, de nem találtak összefüggést ezen adatok, illetve az elfogyasztott víz, illetve más ital mennyisége között.

Azt ugyanakkor megállapították, hogy azoknak a nőknek, akik több lédús, vízben gazdag ételt fogyasztottak, valamivel vékonyabb volt a derekuk. Ráadásul alacsonyabb volt a testtömegindexük is.

A kutatók arra nem találtak pontos magyarázatot, miért befolyásolja a testtömeget a víz az ételben, ám miért nincsen hatása az italként elfogyasztott víznek. Az egyik lehetséges ok, hogy a lédús táplálék, mint a gyümölcsök vagy a rizs, rostokban is gazdagok, emiatt pedig hamarabb érezzük jóllakottnak magunkat.

Nem ez az első kutatás, amely megkérdőjelezi azt a széles körben elterjedt nézetet, hogy az egészség megőrzéséhez szükség van napi nyolc pohár víz elfogyasztására. Egy korábbi vizsgálat arról számolt be: nincsenek klinikai bizonyítékai annak, hogy a sok víz jót tesz a bőrnek, véd az elhízás ellen vagy megszabadulni a testben felgyülemlett méreganyagoktól.

Címlapról ajánljuk

Benyújtotta a kormány az uniós források hazahozatalához szükséges hatalmas törvényjavaslat-csomagot

A 110 oldalas javaslatcsomag szigorítja a vagyonnyilatkozatokra és ellenőrzésükre vonatkozó szabályokat, bővíti az Integritás Hatóság hatásköreit, rendelkezik a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványok megszüntetéséről, módosítja a büntetőeljárásról szóló törvényt a korrupciós bűncselekmények kapcsán.
inforadio
ARÉNA
2026.06.10. szerda, 18:00
Gál Katalin
a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülete elnök-igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×