Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: credobus.hu

131 magyar busszal bővül a Volán flottája

Hivatalosan is pont került a MÁV Személyszállítási Zrt. és a Kravtex Kereskedelmi Kft. közötti közbeszerzési eljárás végére: a felek aláírták azt az adásvételi szerződést, amelynek értelmében újabb 131 darab alacsony belépésű, elővárosi kivitelű szóló Credobus Econell Next érkezik a Volán kötelékébe. A megállapodás egy januárban megindított közbeszerzési eljárás eredményeként született meg, amelynek nyertese a győri Kravtex Kft. lett, mint egyedüli érvényes ajánlattevő.

A megkötött szerződés értelmében a MÁV Személyszállítási Zrt. 131 darab Credobus Econell 12 Next autóbuszt vásárol a Kravtex Kereskedelmi Kft.-től. A járművek nettó darabonkénti vételára 89 950 000 forint, a teljes szerződéses érték így nettó 11,78 milliárd forint. Az adásvétel a buszokon túl kiterjed a hozzájuk kapcsolódó kezelői és karbantartói oktatásra, valamint diagnosztikai eszközök, azokhoz kapcsolódó szoftverkövetés és képzési csomag biztosítására is. A megállapodás emellett tartalmazza 13 darab diagnosztikai eszköz lehívásának lehetőségét is, nettó 2 515 000 forintos egységáron, összesen 32,7 millió forint értékben. A járművekre a szállító 24 hónap általános, kilométerkorlátozás nélküli jótállást vállal, amely a kötelező gyártói szervizszolgáltatást is magában foglalja – számolt be a magyarbusz.info.

A szállítás hivatalosan három ütemben zajlik majd. A szerződés április 23-i hatályba lépésétől számított 61–90. naptári nap között 40 autóbusz érkezik meg, ezt a 91–120. nap közötti időszakban további 40, végül a 121–150. nap között 51 darab jármű követi. Ennek megfelelően az utolsó autóbuszokat legkésőbb 2025. szeptember 20-ig kell leszállítania a gyártónak.

A járművek hajtásáról a Kravtex modelljeiből már jól ismert, 6728 köbcenti lökettérfogatú, hathengeres FPT NEF 6 (Iveco Tector 7) dízelmotor gondoskodik, amely 320 lóerő (235 kW) teljesítményre és 1100 Nm csúcsnyomaték leadására képes. Az Euro 6 E környezetvédelmi besorolású erőforráshoz második generációs, 1900 Nm fékezőnyomatékú intarderrel egybeépített, 6+1 fokozatú ZF EcoLife 2 (ZF 6 AP 1220 B) automatikus sebességváltó párosul. A fékrendszert elektronikus rögzítőfék, EBS, ESP, ABS és ASR egészíti ki – olvasható.

Az autóbuszok 12 230 mm hosszúak, alacsony belépésű kivitelűek. A belépési padlómagasság az első ajtónál 320 mm, míg a másodiknál 350 mm. A járművek befogadóképessége 93 fő, ebből 43 ülőhely. A második ajtónál mechanikusan kihajtható rámpa segíti az akadálymentes feljutást.

A 240 literes üzemanyagtartállyal a típus hatótávolsága elérheti a 775 kilométert, míg a 30 literes AdBlue-tartály több mint 2000 kilométerre elegendő adalékot biztosít. A modell üzemanyag-fogyasztása az UITP SORT 3 (elővárosi) menetciklus szerint 30,94 liter/100 km.

Az utastér felszereltsége magában foglal 42 darab USB-töltőpontot, egy három egységből álló, forgalomfigyelő kamerával kiegészített fedélzeti kamerarendszert, HC Linear gyártmányú utasszámláló rendszert, valamint poggyásztartó polcokat és mobiltelefontartókat. Az utastájékoztatást vizuális és hangos rendszer biztosítja, amely integrálva lesz a GPS-alapú flottakövető rendszerrel (a vizuális utastájékoztatás Bustec gyártmányú eszközökkel történik, amelyek a következők: 1 darab frontkijelző, 1 darab oldalsó kijelző a beszállási oldalon, 1 darab beltéri kijelző, valamint 1 darab hátsó számkijelző). Az utastér hőmérsékletének szabályozásáról egy 30 kW teljesítményű klímaberendezés, valamint egy szintén 30 kW-os, motortól független fűtőkészülék gondoskodik. Az Európai Uniós előírásoknak megfelelően a kocsikat automatikus tűzelfojtó berendezéssel is felszerelik a motortérben és a fűtőkészülék ládatérben – teszik hozzá.

A buszokban a gépkocsivezetők munkáját multikormányról vezérelhető, teljesen digitális Continental műszeregység, motorosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök, valamint az eső- és fényérzékelő szenzorok is segítik.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×