Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: credobus.hu

131 magyar busszal bővül a Volán flottája

Hivatalosan is pont került a MÁV Személyszállítási Zrt. és a Kravtex Kereskedelmi Kft. közötti közbeszerzési eljárás végére: a felek aláírták azt az adásvételi szerződést, amelynek értelmében újabb 131 darab alacsony belépésű, elővárosi kivitelű szóló Credobus Econell Next érkezik a Volán kötelékébe. A megállapodás egy januárban megindított közbeszerzési eljárás eredményeként született meg, amelynek nyertese a győri Kravtex Kft. lett, mint egyedüli érvényes ajánlattevő.

A megkötött szerződés értelmében a MÁV Személyszállítási Zrt. 131 darab Credobus Econell 12 Next autóbuszt vásárol a Kravtex Kereskedelmi Kft.-től. A járművek nettó darabonkénti vételára 89 950 000 forint, a teljes szerződéses érték így nettó 11,78 milliárd forint. Az adásvétel a buszokon túl kiterjed a hozzájuk kapcsolódó kezelői és karbantartói oktatásra, valamint diagnosztikai eszközök, azokhoz kapcsolódó szoftverkövetés és képzési csomag biztosítására is. A megállapodás emellett tartalmazza 13 darab diagnosztikai eszköz lehívásának lehetőségét is, nettó 2 515 000 forintos egységáron, összesen 32,7 millió forint értékben. A járművekre a szállító 24 hónap általános, kilométerkorlátozás nélküli jótállást vállal, amely a kötelező gyártói szervizszolgáltatást is magában foglalja – számolt be a magyarbusz.info.

A szállítás hivatalosan három ütemben zajlik majd. A szerződés április 23-i hatályba lépésétől számított 61–90. naptári nap között 40 autóbusz érkezik meg, ezt a 91–120. nap közötti időszakban további 40, végül a 121–150. nap között 51 darab jármű követi. Ennek megfelelően az utolsó autóbuszokat legkésőbb 2025. szeptember 20-ig kell leszállítania a gyártónak.

A járművek hajtásáról a Kravtex modelljeiből már jól ismert, 6728 köbcenti lökettérfogatú, hathengeres FPT NEF 6 (Iveco Tector 7) dízelmotor gondoskodik, amely 320 lóerő (235 kW) teljesítményre és 1100 Nm csúcsnyomaték leadására képes. Az Euro 6 E környezetvédelmi besorolású erőforráshoz második generációs, 1900 Nm fékezőnyomatékú intarderrel egybeépített, 6+1 fokozatú ZF EcoLife 2 (ZF 6 AP 1220 B) automatikus sebességváltó párosul. A fékrendszert elektronikus rögzítőfék, EBS, ESP, ABS és ASR egészíti ki – olvasható.

Az autóbuszok 12 230 mm hosszúak, alacsony belépésű kivitelűek. A belépési padlómagasság az első ajtónál 320 mm, míg a másodiknál 350 mm. A járművek befogadóképessége 93 fő, ebből 43 ülőhely. A második ajtónál mechanikusan kihajtható rámpa segíti az akadálymentes feljutást.

A 240 literes üzemanyagtartállyal a típus hatótávolsága elérheti a 775 kilométert, míg a 30 literes AdBlue-tartály több mint 2000 kilométerre elegendő adalékot biztosít. A modell üzemanyag-fogyasztása az UITP SORT 3 (elővárosi) menetciklus szerint 30,94 liter/100 km.

Az utastér felszereltsége magában foglal 42 darab USB-töltőpontot, egy három egységből álló, forgalomfigyelő kamerával kiegészített fedélzeti kamerarendszert, HC Linear gyártmányú utasszámláló rendszert, valamint poggyásztartó polcokat és mobiltelefontartókat. Az utastájékoztatást vizuális és hangos rendszer biztosítja, amely integrálva lesz a GPS-alapú flottakövető rendszerrel (a vizuális utastájékoztatás Bustec gyártmányú eszközökkel történik, amelyek a következők: 1 darab frontkijelző, 1 darab oldalsó kijelző a beszállási oldalon, 1 darab beltéri kijelző, valamint 1 darab hátsó számkijelző). Az utastér hőmérsékletének szabályozásáról egy 30 kW teljesítményű klímaberendezés, valamint egy szintén 30 kW-os, motortól független fűtőkészülék gondoskodik. Az Európai Uniós előírásoknak megfelelően a kocsikat automatikus tűzelfojtó berendezéssel is felszerelik a motortérben és a fűtőkészülék ládatérben – teszik hozzá.

A buszokban a gépkocsivezetők munkáját multikormányról vezérelhető, teljesen digitális Continental műszeregység, motorosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök, valamint az eső- és fényérzékelő szenzorok is segítik.

Címlapról ajánljuk
Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 27. 05:00
×
×
×
×