eur:
401.97
usd:
366.25
bux:
74032.43
2024. október 8. kedd Koppány
Nyitókép: BKK

Mesterséges intelligenciával lassítják a sebességet a főváros útjain

A biztonságosabb közlekedés érdekében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapest Közút folytatja a Fővárosi Közgyűlés által is elfogadott közlekedésbiztonsági stratégiában lefektetett sebességcsökkentési programot.

Az intézkedések célja, hogy kevesebb baleset történjen az utakon, és tovább csökkenjen a súlyos és halálos sérülések száma. A stratégia célkitűzései és a közelmúltban elvégzett adatalapú vizsgálatok alapján először az I. kerületi Attila úton, később más, fővárosi kezelésű útszakaszokon is történnek beavatkozások – olvasható a BKK sajtóközleményében.

Kiemelték, a közlekedésbiztonsági stratégia legfontosabb intézkedései a járművek sebességének csökkentéséhez kapcsolódnak, a terv kijelöli a 2030-ra elvárt sebességhatárokat a fontos fővárosi útszakaszokon. A BKK az alábbi lépéseket tervezi a következő időszakban:

  • a BKK adatelemző munkatársai mesterséges intelligenciát is használó modelljükkel megvizsgálták, hogy melyek azok a stratégiában kijelölt útszakaszok, amelyeknél már önmagában a megengedett sebesség csökkentése is segít elkerülni a súlyos és halálos baleseteket. Ez alapján először az I. kerületi Attila út Mikó utca és Alagút utca közötti szakaszán – a Mikó utca és a Vérmező út közötti szakasszal megegyezően – 50 km/óráról 40 km/órára módosítják a legnagyobb megengedett sebességet. Az Attila úti tapasztalatokat felhasználva már az ősz folyamán további, a stratégiában szereplő útszakaszokra is kiterjesztik az intézkedést, csökkentik és egységesítik a sebességhatárokat;
  • folytatódik a Sulizóna-program, amelyhez eddig három kerület csatlakozott. A BKK célja továbbra is az, hogy minél több iskola környékén biztonságosabban lehessen közlekedni. Ennek érdekében még több intézményt vonnának be a programba. Az intézmények a kerületi önkormányzatnak jelezhetik csatlakozási szándékukat, az önkormányzatok és a BKK pedig minden szakmai támogatást és tudást megad a sulizónává történő átalakításához;
  • a Budapest Közút közreműködésével további gyalogátkelőhelyek válhatnak biztonságosabbá, illetve újak is segítenék a gyalog közlekedőket.
  • Az említett beavatkozások mellett fontos szerepet kap az edukáció is, ezért a BKK szemléletformáló kampányt indít a közlekedésbiztonság javítása érdekében

– olvasható.

A közlekedésbiztonsági stratégia korábban bevezetett legfontosabb intézkedései a járművek sebességének csökkentéséhez és a legvédtelenebb úthasználók védelméhez kapcsolódnak:

  • a Fővárosi Önkormányzat 26 helyszínen szerelt fel olyan kamerákat – vagy modernizálta a korábban telepítetteket –, amelyek összesen 46 sáv forgalmát képesek figyelni, és sebességmérésre is alkalmasak;
  • a főváros több pontján telepítettek a kerületek traffiboxokat, további sebességmérő pontok tervezése és kiépítése jelenleg is zajlik;
  • a BRFK is méri a gépjárművek sebességét a kritikus helyszíneken, így például az Árpád hídon;
  • a közúti közlekedés biztonságának érdekében több új gyalogátkelő is létesült (a Rákóczi úton az Astoriánál és a Szentkirályi utcánál, a Váci út és Üllői út mentén, valamint az Örs vezér terén);
  • elindult az a BKK-kampány, amelyik a járművek holttérre figyelmeztet; ennek keretében figyelemfelhívó matricák kerültek a közösségi közlekedési járművekre, érzékenyítő tréningeket tartottak az autóbusz-vezetők számára, és oktatóvideók is készültek;
  • a BKK a partnereivel közösen elindította a Sulizóna-programot, hogy biztonságosabb környezetet teremtsen a legvédtelenebb úthasználóknak, javuljon a már önállóan közlekedő gyermekek biztonsága és biztonságérzete, valamint csökkenjenek az iskolák környezetében tapasztalható közlekedési veszélyek.

A már bevezetett és a tervezett intézkedések célja az, hogy jelentősen csökkenjen a közlekedési balesetek száma, illetve azok súlyossága, ezzel is közelebb kerülve a Vision Zero célkitűzéseihez, azaz a halálos és súlyos balesetek teljes megszüntetéséhez Budapest útjain – zárul a BKK közleménye.

Címlapról ajánljuk
MÁV-vezérigazgató a késésekről: rendkívül bosszantó, itt az ideje a felújításoknak

MÁV-vezérigazgató a késésekről: rendkívül bosszantó, itt az ideje a felújításoknak

A tervek szerint jövőre megkezdődnek azok a vasúti pályafelújítások, melyek eredményeként a jövőben kevesebb késéssel közlekedhetnek a vonatok – mondta az InfoRádióban a MÁV-csoport vezérigazgatója. Hegyi Zsolt hozzátette: idén nyáron a balatoni vonalon is voltak komolyabb fennakadások, ezeken menetrendi átszervezéssel változtatna a vasúttársaság a 2025-ös főszezonban.

Karácsony Gergely: az én felelősségem az, hogy a város működését garantáljam

A főpolgármester várospolitikát fog képviselni, a frakciók pedig, úgy tűnik, hogy pártpolitikát akarnak képviselni a várospolitika farvizén – mondta Karácsony Gergely az InfoRádió Aréna című műsorában. Budapest főpolgármestere beszélt a közgyűlési többség megszerzésének a lehetőségeiről, a költségvetés nehézségeiről, a kormánnyal való viszonyáról és az autósüldözés folytatásáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.08. kedd, 18:00
N. Rózsa Erzsébet
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára, a Világgazdasági Intézet munkatársa
Esnek a tőzsdék, kilőtt az olaj ára

Esnek a tőzsdék, kilőtt az olaj ára

Múlt pénteken végül sikerült javítaniuk a közel-keleti konfliktus eszkalálódásával terhelt heti teljesítményükön a tőzsdéknek, részben a vártnál jóval erősebb amerikai munkaerőpiaci adatnak köszönhetően. A pozitív momentum úgy tűnt, hogy a hét elején is kitart, hiszen Ázsiában emelkedtek ma a tőzsdék - bár kínai piacok egy része továbbra is zárva tartott -, és Európában is pozitív felütéssel indult a nap, ezt követően elbátortalanodtak a befektetők és oldalazást láttunk Európában, az amerikai tőzsdék pedig egyre nagyobb mínuszban vannak. Eközben a geopoltikai feszültségek fokozódásának köszönhetően nagyot ugrott az olaj ára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×