eur:
400.94
usd:
346.08
bux:
94825.03
2025. június 12. csütörtök Villő
Nyitókép: BÉT

Csengetett a 4iG – 20 éves jubileuma alkalmából

Tőzsdei jelenlétének 20 éves évfordulója alkalmából ünnepélyes csengetéssel indította a pénteki kereskedést a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) a 4iG Nyrt. – közölte a társaság.

Az 1995-ben alapított, magyar többségi tulajdonban lévő vállalat Magyarország és a nyugat-balkáni régió egyik meghatározó informatikai és távközlési szolgáltatója – írták. A közlemény szerint a 4iG csoport már az informatikai rendszerintegrációs szolgáltatások mellett a vezető vállalatok között szerepel a távközlés, az űripar és a védelmi fejlesztések területein is.

A 4iG Nyrt. több mint 8000 szakembert foglalkoztat és Magyarország mellett Montenegróban, Albániában, Izraelben és Egyiptomban van jelen szolgáltatásaival, illetve vállalataival. A cégcsoport célja, hogy innovatív megoldásaival hozzájáruljon a digitális gazdaság fejlődéséhez Magyarországon és a régióban egyaránt.

A 4iG csoport a montenegrói ONE Crna Gora és az albán ONA Albania tulajdonosaként a Nyugat-Balkán egyik piacvezető távközlési-infokommunikációs szolgáltatója, vállalatai a két országban csaknem 2,2 millió lakossági és 400 ezer vállalati ügyfelet szolgálnak ki. A 4iG a BÉT prémium kategóriás kibocsátója, részvényei pénteken 1,05 százalékkal, 772 forintra emelkedtek. Az elmúlt egy évben a legmagasabb árfolyama 865, a legalacsonyabb 720 forint volt.

A 4iG Nyrt. megduplázta árbevételét, és háromszorosára növelte EBITDA-eredményét tavaly, az infokommunikációs vállalatcsoport konszolidált árbevétele 594,4 milliárd forintra, pénzügyi és értékcsökkenési leírások előtti szokásos (EBITDA-) eredménye 197,4 milliárd forintra nőtt.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.12. csütörtök, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Gáz helyett fék - Évtizedes mélypontok a magyar autógyártásban

Gáz helyett fék - Évtizedes mélypontok a magyar autógyártásban

Nehéz éve volt a nagy magyar autógyáraknak tavaly: a győri Audi utoljára 2009-ben gyártott a tavalyinál kevesebb motort, míg a kecskeméti Mercedes-Benz az elmúlt évtized második legalacsonyabb gyártási volumenét produkálta, a Magyar Suzuki autógyártása pedig a 2021-es évet leszámítva két évtizedes mélypontra csökkent. A gyártási teljesítmény visszaesése tükrözi a hazai gyárak legfontosabb piacának számító európai autópiac megtorpanását, a romló gazdasági környezetet, valamint az iparági átalakulást övező kihívásokat. Ugyanakkor nemcsak ezek magyarázzák a hazai gyárak teljesítményének romlását, egyedi sztorik is állnak a háttérben. Most, hogy a mai napon a Magyar Suzuki eredményeit is publikálták, megnéztük, hogyan teljesítettek tavaly a legnagyobb hazai autógyárak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. június 12. 16:38
×
×
×
×