eur:
405.76
usd:
357.05
bux:
92964.32
2025. április 27. vasárnap Zita
Az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös gyorsforgalmi út az átadóünnepség napján Kerecsend közelében 2020. július 20-án.
Nyitókép: MTI/Komka Péter

Különleges szolgálat jön az M3-ason

Motoros mentő és autómentő is szolgálatban lesz a Forma 1-es versenyhétvégén az M3-as autópályán - közölte a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A közlés szerint a vállalat munkatársai a versenyzők és a csapatok számára VIP-sávot építettek ki az M3-as autópálya, az M0-s autóút és a Hungaroring között, emellett pedig száznál is több közlekedési táblát helyeztek ki.

Az M3-as autópálya fővároshoz közeli szakaszán a versenyhétvégén hosszabb menetidőre és torlódásokra, dugókra kell számítani.

A verseny alatt harmadával több jármű használja a sztrádát egy átlagos hétvégi időszakhoz képest;

az M3-as autópályán közlekedők a 19-es és a 23-as kilométernél lévő Mogyoród-Hungaroring csomópont felől tudják megközelíteni a versenypályát; az ideiglenesen kialakított VIP-sávot csak az arra jogosultak használhatják.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felől és az M5-ös autópályán érkezőknek az M0-s autóút-M31-es autópálya útvonalat javasolják.

Az M31-esről pedig Budapest felé kell felhajtani az M3-as autópályára, ahonnan a 23-as vagy a 19-es kilométernél lévő csomóponton keresztül is elérhető a Hungaroring.

A torlódások csökkentése, elkerülése érdekében, vasárnap délután az M3-as autópályán a Budapest felé közlekedőknek Gödöllőtől az M31-es autópálya-M0-s autóút útvonalat érdemes választaniuk.

A verseny után a 19-es kilométernél található csomópontnál és a mogyoródi csomópontnál is rá lehet hajtani az M3-as autópályára.

(A nyitókép illusztráció.)

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
Mennyiben mérsékelhetik a klímaváltozás hatásait a geomérnöki megoldások? Jelentős veszélyeket is mérlegelni kell

Mennyiben mérsékelhetik a klímaváltozás hatásait a geomérnöki megoldások? Jelentős veszélyeket is mérlegelni kell

A geomérnöki beavatkozások két fő típusa a szén-dioxid eltávolítása (CDR) és a napsugárzás módosítása (SRM). A CDR technikák – például erdősítés vagy közvetlen szén-dioxid-leválasztás – jelenleg kis mennyiségű szén-dioxid kivonására képesek a globális kibocsátásokhoz képest. Az SRM módszerek, mint például a sztratoszférikus aeroszol-befecskendezés, a beérkező napsugárzás csökkentésével hűtenék a bolygót, de veszélyes mellékhatásokkal járhatnak, például a csapadékmintázatok átalakulásával, savas esőkkel és ózonréteg-károsodással. Bár a geomérnökség csökkentheti az éghajlatváltozás hatásait, nem helyettesíti az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését. Emellett súlyos etikai, ökológiai és geopolitikai kérdéseket vet fel, miközben a hosszú távú hatásai továbbra is bizonytalanok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×