eur:
389.01
usd:
359.45
bux:
66263.18
2024. február 25. vasárnap Mátyás
Drunk asian young man drives a car with a bottle of beer with sunset background, Dangerous driving concept
Nyitókép: Getty Images/ Pakin Songmor

Eddig mindig elbukott az autósok zéró toleranciájának feloldása - kormányzati és szakértői álláspont

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közbiztonsági tanszékvezetője nem törölné el a járművezetők alkoholfogyasztásának teljes tiltását, aminek lehetőségét a közlekedési tárca vizsgálja.

Mint arról az Infostart is beszámolt, Lázár János közlekedési miniszter a teljes KRESZ és a zéró tolerancia felülvizsgálatát kezdeményezte. A Kormányinfón is felmerült a kérdés, és a válasz szerint a Miniszterelnökséget vezető miniszter nem törölné el az autóvezetők alkoholfogyasztásának zéró toleranciáját. Gulyás Gergely ugyanis úgy látja, sok magyar ember nem képes megállni egy pohár bor elfogyasztásánál.

"Eddig, amikor ez a kérdés a kormány asztalára került, akkor mindig a zéró tolerancia melletti döntés született, de természetesen a szaktárcának mindig lehetősége van arra, hogy a szabályokat felülvizsgálja. Itt egy generális felülvizsgálat zajlik. Hogy ez is része, én abban nem látok semmi bajt.

Én a zéró tolerancia pártján állok, mert bizonytalan vagyok azzal kapcsolatosan, hogy a magyar ember egy fél pohár bornál meg tud állni. Vagy ha ezt egyszer megengedjük, akkor abból 2-3 pohár is lesz, és akkor viszont a közlekedésbiztonsági kockázata az ittas vezetésnek óriási lesz"

– jelentette ki Gulyás Gergely.

Még soha nem volt Magyarországon zéró tolerancia gépi meghajtású járművek alkoholfogyasztást követő vezetésénél. Ezt az InfoRádió Aréna című műsorában nyilatkozta Major Róbert rendőrségi tanácsos, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi kar Közbiztonsági tanszékvezetője, egyetemi docens.

"Ezt a zéró toleranciát oldotta föl a KRESZ akkor, amikor a kerékpárosokat ebből a körből kiemelte, és azt mondta, hogy a kerékpárral közlekedők fogyaszthatnak olyan mértékben, ami még nem teszi őket a biztonságos közlekedésre alkalmatlanná" – mondta. Hozzátette, ő maga sokkal szívesebben látott volna olyan rendelkezést, amiben pontosan meghatározzák, hány milligram/liter alatt lehet kerékpározni. Ma ugyanis ez teljesen szubjektív alapon történik.

A gépi meghajtású járművek esetében viszont "amióta világ a világ", azóta a zéró tolerancia elve érvényesül. Major Róbert szerint az ittasan okozott balesetek aránya most már jó pár éve csökken, és ezt egyértelműen a rendőrség tevékenységének a számlájára lehet írni. Minél nagyobb a sebesség, és minél nagyobb a szervezet alkoholtartalma, annál inkább növekszik a baleset bekövetkezésének valószínűsége. Ezért a sebesség betartása és az alkoholos befolyásoltság csökkentése kiemelt célja a rendőrségnek.

Kerestük az ügyben a Magyar Autóklubot is. Amint válaszolnak, azt is közölni fogjuk.

Major Róbert rendőrségi tanácsos, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi kar Közbiztonsági tanszékvezetője, egyetemi docens teljes interjúja az InfoRádió Aréna című műsorában csütörtök 18:00 órától hallható.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.02.26. hétfő, 18:00
Csizmadia Ervin
a Méltányosság Politikaelemző Központ igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×