Megvalósítási szakaszba lépett a "Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre" elnevezésű, az Európai Unió által finanszírozott projekt. Ennek célja 400 érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pont (KIOSK) létrehozása - közölte a NISZ Zrt.
A projektkonzorcium a mesterséges intelligencia (MI) technológiával is továbbfejleszti a KIOSK eszközök elektronikus támogató környezetét és a kapcsolódó támogató funkcióit, így automatizálva bizonyos ügytípusokat.
A projektről szóló csütörtöki sajtótájékoztatón Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára azt mondta: ezzel az eszközzel
sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül már az első ütemben 12 ügytípus lesz intézhető, akár 24 órában, országszerte több száz helyszínen.
Uzsák Katalin, a Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkára azt is elmondta, hogy terveik szerint 2022 végére a KIOSK rendszer az ország 301 kormányablakában és 6 okmányirodájában válik elérhetővé. "Használata pedig olyan mindennapi rutinná válik az ügyfelek számára, mint egy bankautomata használata" - idézte a közlemény a helyettes államtitkár szavait.
A projektet a Széchenyi 2020 programban valósítja meg a konzorciumvezető Belügyminisztérium és a projektben részt vevő konzorciumi partnerek - Budapest Főváros Kormányhivatala, az IdomSoft Zrt., a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. -, a várható befejezés 2022 decembere.
A fejlesztés forrása 2,31 milliárd forint, amelyet az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében - olvasható a NISZ közleményében.