eur:
400.87
usd:
371.81
bux:
92174.28
2025. március 27. csütörtök Hajnalka
A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train villamosvasút-vonalon átépített algyői vasúti megállóhely 2019. május 13-án. A kiépülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre. A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Konzultáció indul a Hódmezővásárhely-Szeged tram-trainről

Internetes konzultáció indul az ősztől közlekedő Hódmezővásárhely-Szeged tram-train üzemeltetéséről.

Lázár János, a beruházásért felelős kormánybiztos elmondta: a villamosvasút "közelebb hozza" egymáshoz a két várost: mindössze fél óra alatt a Hódmezővásárhely Népkertből a szegedi Nagyállomásnál lehetnek az utasok.

A kormánybiztos kifejtette, számos olyan üzemeltetési kérdés van, melyről a leendő használók véleményét kikérve kell dönteni. Így például várják arra a választ,

  • mekkora az érdeklődés az éjszakai járatok iránt;
  • csúcsidőben milyen gyakran közlekedjenek a szerelvények;
  • szívesen használnának-e a jegyvásárláshoz mobiltelefonos applikációt vagy bankkártyát az utazók
  • a távolabbról ingázók váltanának-e más járműtípusokra is érvényes átszállóbérletet vagy Szegeden és Hódmezővásárhelyen egyaránt érvényes ikervárosi kombinált bérletet.

A kérdőívre a https://www.lazarjanos.hu/konzultacio/ címen várják a válaszokat július közepéig.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.

Forrás: MÁV
Forrás: MÁV

A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.

A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek majd. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót. A megrendelés értéke 76,5 millió euró, mintegy 27,5 milliárd forint.

Címlapról ajánljuk
Nyugdíjkiegészítést fizet a kormány a magas infláció miatt
kormányinfó

Nyugdíjkiegészítést fizet a kormány a magas infláció miatt

A szerdai kormányülésen elhangzottakról tájékoztatott Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. A legkisebb településen élők számára külön döntések születtek az ülésen, ezekről külön bejelentéseket tett Gyopáros Alpár kormánybiztos. Sok újságírói kérdés irányult a miniszterelnök március 15-ei beszédére és a jegybanknál zajló vizsgálatra.

Resperger István a kötelező sorkatonaságról: a rossz ukrán tapasztalatok megmutatták, mennyi előnye van

Elhúzódó háború esetén az utánpótlás mellett nagyon fontos a lakott területek és a kritikus infrastruktúra védelme, ezért is szükséges, hogy hosszabb távon megfelelő számú sorkatonaság legyen egy-egy országban – mondta az InfoRádióban a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Biztonságkutató Központjának igazgatója. Az ezredes arra is kitért, van-e elég ember Magyarországon arra, hogy adott esetben ismét elrendeljék a kötelező sorkatonai szolgálatot.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.27. csütörtök, 18:00
Gacsályi József
az Országos Vízügyi Főigazgatóság főigazgató-helyettese
Mire készül a kormány a hazai építőiparban?

Mire készül a kormány a hazai építőiparban?

A szárnyaló évek után úgy tűnik, eljött a szűk évek időszaka a hazai építőipar, a megrendelések, a beruházások és a kivitelezések számára. De mit lehet és mit kell tennie a szektor szereplőinek azért, hogy a nehezebb éveket is sikerrel vegyék, és a következő nagy felívelési szakaszra ne összeesve, hanem megerősödve álljanak a rajtvonalnál? Hogyan lehet növelni a hatékonyságot? Milyen állami szerepvállalásra van szükség? A Portfolio Építőipar 2025 konferencián többek között erről beszéltek az ágazat szakértői.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×