eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Takarítócég munkatársa fertőtleníti a széket az egyik tanteremben az őszi szünetre időzített nagytakarításon a fővárosi III. kerületi Krúdy Gyula Angol - Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában 2020. október 28-án. Fertőtlenítő nagytakarítást végeznek az iskolában a héten a koronavírus-járvány elleni védekezés részeként. A hétfőtől péntekig tartó takarítás során portalanítanak és felületfertőtlenítést végeznek, különös tekintettel a padlózatra, bútorokra, ajtókra, padokra és székekre. A takarításnál ózongenerátoros fertőtlenítést is végeznek, amelyhez az eszközt a tankerület biztosítja.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Szakszervezeti aggodalom: a korai iskolanyitás egy negyedik hullám elindítója lehet

Az oktatást akkor lehet újra biztonságosan megnyitni, ha a tanárok oltás utáni védettsége teljesen kialakult – hangsúlyozta az InfoRádiónak a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) alelnöke. Totyik Tamás hozzátette, hogy az oktatásban dolgozók 75 százaléka jelentkezett a koronavírus elleni oltásra.

Az öt pedagógus szakszervezet – Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, a Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezete, Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezet és Keresztény Pedagógusok Szakszervezete, valamint a vegyipari szakszervezet (mint a szakképzésben dolgozókat is képviselő szakszervezet) a második oltáshoz kötné az iskolák újranyitását, így megteremtve a biztonságos munkakörülményeket.

Félelmeik szerint ugyanis az első oltás még nem jelent kellő védettséget,

a fertőzöttség pedig megugorhat, és akár egy negyedik hullám elindítója is lehet a folyamat – fogalmazott az InfoRádióban a PSZ alelnöke.

Totyik Tamás hozzátette: bár arról nincsenek pontos információik, hogy a kormányzat mikor kíván sort keríteni a pedagógusok második oltási körére, számításaik szerint május első hete lehet az az időpont, amikor vissza lehetne térni az osztálytermekbe, és akkor az érettségi vizsgákat is nyugodtabb körülmények között lehetne megtartani. Az alelnök megjegyezte – virológus szakemberek és orvosok tanácsai alapján –

a visszatérést abban az esetben tartják támogatandónak, ha napi 100 fő alá csökken a járvány miatti elhalálozások száma.

A szakember elismerte, hogy az oktatás jelenlegi formája, illetve az, hogy a szülőknek az esetleges home office mellett a gyerekek felügyeletét is meg kell oldaniuk, komoly kihívást jelent. Kérdés, hogy az egészségügyi kockázatok vagy a munkavégzés körülményei rónak-e nagyobb terheket a családokra – tette hozzá. A visszatérést – akár fokozatos módon, kedve például az általános iskolásokkal – viszont csak abban az esetben tudják elfogadni, ha a pedagógusok megfelelő védettséggel rendelkeznek, tehát átestek a betegségen, vagy megkapták mind a két oltást.

A hibrid oktatással kapcsolatban az a szakszervezetek álláspontja, hogy egyértelműen plusz terheket ró a tanárokra, ugyanakkor az egészség és az életbiztonság ennél sokkal fontosabb.

Totyik Tamás végezetül arra is kitért: ismereteik szerint a pedagógusok mintegy 75 százaléka élne az oltás lehetőségével, emellett 25 százalékuk már átesett a betegségen, vagyis vélhetően a száz százalék körüli védettség meglehet az oktatás területén.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×