Tüttő Kata elmondása szerint többek között a metróirányítás is egy olyan terület, ahol nincs mód az átcsoportosításra, illetve a pótlásra. Nélkülük azonban nem járhatnak a metrók sem. Tájékoztatása szerint a BKV mintegy tíz nappal korábban jelezte, hogy olyan mértékű ezen a területen a megbetegedés, hogy akár szolgáltatás teljes leállítására lehet szükség hamarosan.
A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes úgy véli, az igazi gondot az jelenti, hogy bár a főváros minden kritikus infrastruktúra esetében leadta, hogy kiket kellene beoltani, például a BKV a kormány oltási tervében nem minősül annak.
Azt követően, hogy az ügy nagyobb nyilvánosságot nyert, a kormányzat jelezte, a szerdai naptól megindulhat a forgalomirányítók – tehát háromszor negyvenhat ember – beoltása,
tette hozzá Tüttő Kata.
A politikus arra is emlékeztetett, Budapest korábban azt ajánlotta a kormányzatnak, hogy amennyiben biztosítják az oltóanyagot, akkor a főváros gondoskodik a beadásról valamennyi közszolgáltatásban dolgozó számára, ezzel is könnyítve az egészségügy terhein. Meglátása szerint a járványügyi előírások betartása ellenére drámaian romlanak a számok, így nem lenne szabad késlekedni a kritikus közszolgáltatásokat biztosító munkavállalók beoltásláva.
Visszatérve a metróirányításhoz, Tüttő Kata azt is közölte, a BKV jelzése szerint, ha további két ember megbetegszik, akkor már korlátozni kell a szolgáltatás, tehát nagyon is véges a humánerőforrás.