eur:
411.23
usd:
392.77
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A Turán 9, Horthy Miklós egykori szerelvényének étkezőkocsija a MÁV Nosztalgia Kft. budapesti műhelyében, az egykori Istvántelki Főműhely vasúti járműjavító csarnokában 2021. január 18-án. A Turán 9-re egy szlovákiai tóparti ház emeleti szintjeként befalazva találtak rá Szencen. A Turán vasúti szerelvényt Horthy Miklós kormányzó magas szintű protokoll eseményeken használta 1944-ig, majd később az akkori Csehszlovákia területére került. Az étkezőkocsit, a 9-es számú vagont ezután sokáig Csehszlovákia kormánya használta reprezentációs célokra, de az 1970-es években leselejtezték, és magánkézbe került. Az étkezőkocsi restaurálását a Közlekedési Múzeum munkatársai végzik.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Nincs jó bőrben Horthy Miklós étkezőkocsija – fotók

Váratlan helyen leltek rá. Most restaurálják.

A Turán 9-re egy szlovákiai tóparti ház emeleti szintjeként befalazva találtak rá Szencen.

A Turán vasúti szerelvényt Horthy Miklós kormányzó magas szintű protokoll eseményeken használta 1944-ig, majd később az akkori Csehszlovákia területére került.

Budapest, 2021. január 18.
A Turán 9, Horthy Miklós egykori szerelvényének étkezőkocsija a MÁV Nosztalgia Kft. budapesti műhelyében, az egykori Istvántelki Főműhely vasúti járműjavító csarnokában 2021. január 18-án. A Turán 9-re egy szlovákiai tóparti ház emeleti szintjeként befalazva találtak rá Szencen. A Turán vasúti szerelvényt Horthy Miklós kormányzó magas szintű protokoll eseményeken használta 1944-ig, majd később az akkori Csehszlovákia területére került. Az étkezőkocsit, a 9-es számú vagont ezután sokáig Csehszlovákia kormánya használta reprezentációs célokra, de az 1970-es években leselejtezték, és magánkézbe került. Az étkezőkocsi restaurálását a Közlekedési Múzeum munkatársai végzik.
MTI/Máthé Zoltán
A Turán 9, Horthy Miklós egykori szerelvényének étkezőkocsija a MÁV Nosztalgia Kft. budapesti műhelyében, az egykori Istvántelki Főműhely vasúti járműjavító csarnokában 2021. január 18-án. MTI/Máthé Zoltán

Az étkezőkocsit, a 9-es számú vagont ezután sokáig Csehszlovákia kormánya használta reprezentációs célokra, de az 1970-es években leselejtezték, és magánkézbe került.

Budapest, 2021. január 18.
A Turán 9, Horthy Miklós egykori szerelvényének étkezőkocsija a MÁV Nosztalgia Kft. budapesti műhelyében, az egykori Istvántelki Főműhely vasúti járműjavító csarnokában 2021. január 18-án. A Turán 9-re egy szlovákiai tóparti ház emeleti szintjeként befalazva találtak rá Szencen. A Turán vasúti szerelvényt Horthy Miklós kormányzó magas szintű protokoll eseményeken használta 1944-ig, majd később az akkori Csehszlovákia területére került. Az étkezőkocsit, a 9-es számú vagont ezután sokáig Csehszlovákia kormánya használta reprezentációs célokra, de az 1970-es években leselejtezték, és magánkézbe került. Az étkezőkocsi restaurálását a Közlekedési Múzeum munkatársai végzik.
MTI/Máthé Zoltán
A Turán 9, Horthy Miklós egykori szerelvényének étkezőkocsija a MÁV Nosztalgia Kft. budapesti műhelyében, az egykori Istvántelki Főműhely vasúti járműjavító csarnokában 2021. január 18-án. MTI/Máthé Zoltán

Az étkezőkocsi restaurálását a Közlekedési Múzeum munkatársai végzik, most a MÁV Nosztalgia Kft. budapesti műhelyében, az egykori Istvántelki Főműhely vasúti járműjavító csarnokában áll.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Az orosz invázió okozta pusztító gazdasági visszaesés ellenére Ukrajna 2023-ban figyelemre méltó ellenállóképességet mutatott, a gyászos 2022-es év után a GDP-je 5,3%-kal nőtt. Ugyanakkor a háború hosszú távú hatásai súlyosak: a költségvetési kiadások drasztikus emelkedése mellett a szociális, egészségügyi és oktatási források csökkenése demográfiai problémákhoz vezethet. Az EU és más nemzetközi partnerek támogatása kulcsfontosságú Ukrajna újjáépítéséhez, amelynek költségei a Világbank szerint elérhetik a 486 milliárd dollárt. A rekonstrukciós beruházások nemcsak Ukrajna talpra állását segíthetik, hanem stratégiai előnyöket hozhatnak az EU számára is, különösen a zöldenergia és az agrárszektorok terén – írja elemzésében a Vienna Institute for International Economics Studies (WiiW).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×