Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Az UNStudió és a Buro Happold Engineering alkotta konzorcium által 2018. április 20-án közzétett látványterv a Budapesten felépülő, Dél-Budát és Csepelt összekötő hídról.
Nyitókép: MTI/UNStudió és a Buro Happold Engineering

Újabb részletek a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő csodáról

Egyebek mellett kiderült az is, milyen hosszú lesz a főváros déli részére tervezett Galvani híd.

Az UN Studio oldalán a látványtervek mellett megjelent többek között, hogy milyen hosszú lesz a híd, mekkora lesz a távolság a hídpillérek között, valamint az is, hogy milyen járművekkel lehet majd használni a hidat – írja a Portfolio.hu.

Ennek alapján, a hídon az autóforgalom számára összesen

négy sávot terveznek, és további két villamos sáv, kétoldali járda a gyalogosok számára, valamint kétoldali kerékpárút is helyet kap.

A híd tervezett hossza 500 méter, a két hídpillér közötti legnagyobb távolság pedig 220 méter lesz.

Budapest, 2018. április 20.
Az UNStudió és a Buro Happold Engineering alkotta konzorcium által 2018. április 20-án közzétett látványterv a Budapesten felépülő, Dél-Budát és Csepelt összekötő hídról.
MTI/UNStudió és a Buro Happold Engineering
Az UNStudió és a Buro Happold Engineering alkotta konzorcium által közzétett látványterv a Budapesten felépülő, Dél-Budát és Csepelt összekötő hídról. MTI/UNStudió és a Buro Happold Engineering

A gazdasági szakportál emlékeztet, a híd egyes felmérések szerint az átadást követően naponta minimum 37 ezer, de akár 50 ezer gépkocsival is tehermentesítheti Budapest belvárosát. A hídra tervezett leendő villamosvonal pedig akadálymentes átszállási kapcsolatot fog biztosítani a Csepel-szigeten a megújuló H7-es, a pesti hídfőnél pedig a soroksári, ráckevei H6-os HÉV felé.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×