Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója péntek reggel a Facebookon terjedelmes, infografikával ellátott posztban közölte, hogy a Budapest történelmi parkját kettészelő Kós Károly sétányon, amely ma akkora forgalmat visz, mint a Petőfi híd, nem lesznek többé autók.
"A Karácsony Gergely főpolgármester és Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter vezetésével működő Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát elfogadva a kormány most úgy döntött, hogy a Kós Károly sétányt lezárja az autóforgalom elől és a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adja át" - szól a közlés.
A Városliget autómentesítésének terveit a városvezetés és a kormány egyetértése alapján a Budapest Fejlesztési Központ készíti elő, Fürjes Balázs államtitkár irányítása mellett.
Vitézy Dávid az InfoRádiónak az átalakítással kapcsolatban elmondta, egy olyan megoldásról van szó, amelyben a kormány és a főváros egyetért, de nem is áll önmagában, hiszen az M3-as autópálya mentén nagy vasútfejlesztés zajlik, aminek köszönhetően 2022-re sokak számára versenyképes lesz errefelé autó helyett a vonatot választani.
Vitézy Dávid részletesebben is írt a ligeti közlekedési változásokról:
- csúcsidőn kívül az Állatkerti körút is autómentes lesz (két-három évvel a parkrehabilitáció végét követően)
- ugyanígy a Hősök tere is (a trolibuszoknak szabad az út) a Dózsa György úti oldalt kivéve
- vége a ligeti felszíni parkolásnak az állatkerti szakaszt kivéve
- új, 1500 helyes P+R parkoló létesül az M3-as felől érkező autók számára a Kisföldalatti végállomásánál (a Felvonulási téri mélygarázson kívül)
- új közúti és villamosfelüljáró tervezését kezdi meg a BFK a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, így a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljárón a Béke térig. Az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat és segíthet az M3-as autópályáról érkező forgalomnak az autók elől elzárt Városliget elkerülésében. Az új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamos-körgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé.
Hatvan éve született az a döntés, hogy az M3-as autópálya bevezető szakasza a Városliget közepén vezessen keresztül, így...
Közzétette: Vitézy Dávid – 2020. július 17., péntek