eur:
412.08
usd:
394.17
bux:
79942.94
2024. november 25. hétfő Katalin
Kutyáját sétáltatja egy gazda a Városligetben 2019. április 10-én. A Kutyás élménypark tavalyi átadásával több mint 5 ezer négyzetméterrel nőtt a park zöld területe és bővült a kutyázási lehetőségek sora, a városligeti kutyázás szabályai azonban nem változtak, a park teljes területe továbbra is szabadon használható, az elkerített területek kivételével.
Nyitókép: Kutyáját sétáltatja egy gazda a Városligetben 2019. tavaszán. MTI/Mónus Márton

Bejelentés: autómentes lesz a Városliget és a Hősök tere

A Petőfi hídihoz mérhető forgalmú Kós Károly sétányon sem lehet majd áthaladni gépjárművel.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója péntek reggel a Facebookon terjedelmes, infografikával ellátott posztban közölte, hogy a Budapest történelmi parkját kettészelő Kós Károly sétányon, amely ma akkora forgalmat visz, mint a Petőfi híd, nem lesznek többé autók.

"A Karácsony Gergely főpolgármester és Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter vezetésével működő Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát elfogadva a kormány most úgy döntött, hogy a Kós Károly sétányt lezárja az autóforgalom elől és a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adja át" - szól a közlés.

A Városliget autómentesítésének terveit a városvezetés és a kormány egyetértése alapján a Budapest Fejlesztési Központ készíti elő, Fürjes Balázs államtitkár irányítása mellett.

Vitézy Dávid az InfoRádiónak az átalakítással kapcsolatban elmondta, egy olyan megoldásról van szó, amelyben a kormány és a főváros egyetért, de nem is áll önmagában, hiszen az M3-as autópálya mentén nagy vasútfejlesztés zajlik, aminek köszönhetően 2022-re sokak számára versenyképes lesz errefelé autó helyett a vonatot választani.

Vitézy Dávid részletesebben is írt a ligeti közlekedési változásokról:

  • csúcsidőn kívül az Állatkerti körút is autómentes lesz (két-három évvel a parkrehabilitáció végét követően)
  • ugyanígy a Hősök tere is (a trolibuszoknak szabad az út) a Dózsa György úti oldalt kivéve
  • vége a ligeti felszíni parkolásnak az állatkerti szakaszt kivéve
  • új, 1500 helyes P+R parkoló létesül az M3-as felől érkező autók számára a Kisföldalatti végállomásánál (a Felvonulási téri mélygarázson kívül)
  • új közúti és villamosfelüljáró tervezését kezdi meg a BFK a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, így a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljárón a Béke térig. Az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat és segíthet az M3-as autópályáról érkező forgalomnak az autók elől elzárt Városliget elkerülésében. Az új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamos-körgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé.

Hatvan éve született az a döntés, hogy az M3-as autópálya bevezető szakasza a Városliget közepén vezessen keresztül, így...

Közzétette: Vitézy Dávid2020. július 17., péntek
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a béregyezségről: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a béregyezségről: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

A CÉH zRt. már 35 éve az ország egyik vezető mérnökirodája. Az elmúlt években olyan projektek fűződnek a nevükhöz, mint a Mol Campus, a debreceni BMW gyár vagy a Bosch Campus komplex beruházása. A tervezés mellett projektmenedzsmenttel és hídtervezéssel foglalkoznak, számos ikonikus, az épített környezetet meghatározó épület vagy híd fűződik a nevükhöz. Az évek alatt azt is meg kellett tanulniuk, hogy hogyan lehet együttműködni egy olyan megbízóval, amelyik a vállalati működését az indiai vastu vallás elvei mentén határozza meg, de különleges kihívást jelentett három hazai kórházi projekt is, amellyel egyedülálló tapasztalatokat szereztek az egészségügyi szektorban. A Portfolio háromrészes videósorozatának első epizódjában Borbély Attila, a vállalat vezérigazgató-helyettese, tervezési igazgatója mutatja be a legnagyobb projekteket, a legérdekesebb megbízásokat és azt, hogy milyen irányba halad a globális mérnökszakma.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×