eur:
396.51
usd:
354.08
bux:
74785.78
2024. szeptember 27. péntek Adalbert
Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója a nosztalgiajárművekből összeállított Mikulás HÉV-szerelvény sajtótájékoztatóján a H5-ös HÉV-vonal Batthyány téri végállomásán 2018. december 6-án. Ezen a napon és december 11-én Mikulás HÉV-szerelvény közlekedik a Batthyány tér és Szentendre között.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

A kormány forradalmasítaná Budapest és az agglomeráció közlekedését

Jelentősen gyorsabb lehet a közlekedés Budapest és az elővárosok között a nagyszabású 5-ös metró projekt megvalósulásával – véli a Budapest Fejlesztési Központ igazgatója. Vitézy Dávid szerint a következő évek legnagyobb budapesti beruházása a főváros kötöttpályás közlekedését gondolja újra.

Vitézy Dávid a Magyar Nemzetnek elmondta, a Budapesti Fejlesztési Központ következő lépéseként a szentendrei, a csepeli és a ráckevei HÉV járműparkjának cseréje valósulhat meg. Emellett a Déli körvasút fejlesztése is folyamatban van, amelynek első eleme a Déli összekötő vasúti híd korszerűsítése. Ezt követően a kapcsolódó szakaszok kapacitásbővítése indulhat meg, új kapcsolatokat teremtve a városi közlekedés és a vasút között.

Mint megjegyezte, a kötöttpályás fejlesztések elsődleges célja, hogy

megkönnyítsék az agglomerációban élő lakosok bejutását Budapestre.

A legnagyobb potenciál pedig a vasúthálózatban van, hiszen 15 vonal érkezik be a főváros belső zónájába, ebből 11 hagyományos MÁV-pálya, négy pedig HÉV-vonal – emlékeztetett az igazgató –, hozzátéve, hogy szeretnék megháromszorozni a vasúton utazók számát Budapesten, és megduplázzák az agglomerációból a főváros felé.

Vitézy Dávid kiemelte, a HÉV-vonalaknak a metróhálózatba becsatornázásával jelentősen lerövidülhet az utazási idő, azonban a ráckevei és a csepeli jelenleg teljesen el van vágva ettől, ezért ezeket a Kálvin térig fogják meghosszabbítani, ahol a 3-as és 4-es metróra is át tudnak majd szállni az utasok – magyarázta. A gödöllői és csömöri HÉV esetében pedig a hosszú távú terv az összekapcsolás a 2-es metróval.

A körvasút megépítésére kitérve úgy fogalmazott, a beruházással a Kelenföldre érkező elővárosi vonatok egy új megállót kapnak Nádorkertnél, ahonnan könnyen elérhető a déli egyetemváros, az Infopark, valamint a közelben lévő Kopaszi-gátnál épülő BudaPart-fejlesztés és az új Mol-székház is. A vonatok pedig a Közvágóhídnál is megállnak majd, ahol a HÉV-ek továbbfejlesztésével létrejövő 5-ös metróra lehet átszállni. Emellett a Népliget hátsó sarkában is lesz új megálló, és a 3-as metró Ecseri úti állomásához is tud csatlakozni a vasút.

A körvasút ezáltal végre teljes értékűen becsatornázódhat a városi közlekedésbe,

10-15 percenként járhatnak itt a vonatok – fogalmazott.

Vitézy Dávid azt is hangsúlyozta az interjúban: amennyiben megfeneklik Budapest jelenlegi legnagyobb volumenű fejlesztése, tehát a 3-as metró felújítása, amelynek a menedzselése a Karácsony Gergely vezette főváros feladata, több tízmilliárd forint uniós támogatást is veszíthet az ország.

A Budapest Fejlesztési Központ igazgatója egyebek mellett beszélt még a Kőbányai úti régi MÁV járműjavító helyére tervezett Közlekedési Múzeumról, a CAF villamosokról, a 3-as metró klimatizálásáról, a megszaporodott kerékpársávokról, illetve a budai fonódó villamoshálózat bővítéséről, amelyet az elmúlt évtizedek egyik fővárosi sikerprojektjének titulált.

Címlapról ajánljuk
Hetvenedik születésnapja alkalmából „megbocsátott” Angela Merkelnek Friedrich Merz

Hetvenedik születésnapja alkalmából „megbocsátott” Angela Merkelnek Friedrich Merz

Egy virágcsokorral igyekezett bizonyítani Friedrich Merz, hogy már nem neheztel Angale Merkelre. A korábbi, tizenhat évig regnáló kancellárt ugyanis a CDU jelenlegi elnöke, egyben kancellárjelöltje köszöntötte 70. születésnapja alkalmából. Igaz, a CDU székházában tartott ünnepség kissé megkésett, mivel az ünnepelt július 17-én töltötte be a kerek életévet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.27. péntek, 18:00
Steinbach József
a Magyarországi Református Egyház Zsinatának lelkészi elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×