eur:
406.5
usd:
376.89
bux:
76600.22
2024. november 8. péntek Zsombor
Metrószerelvény az Újpest-Városkapu állomáson a 3-as metró felújítása előtti utolsó napon, 2017. november 3-án. Az Újpest-Központ és a Lehel tér közötti szakasz felújítása várhatóan egy évig tart.
Nyitókép: Máthé Zoltán

3-as metró: nem kizárólag a klíma lehet a megoldás

Folyamatosan vizsgálják a 3-as metró utólagos légkondicionálásának lehetőségeit – jelezte a hétfői napon az Országgyűlésben az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára. Cseresnyés Péter arra reagált, hogy Karácsony Gergely, az MSZP és a Párbeszéd főpolgármester-jelöltje több mint 30 Celsius-fokot mért egy járművön. A szerelvények klimatizálása műszaki és anyagi akadályokba ütközik, de az biztos, hogy legalább a szellőzésükkel kezdeni kellene valamit – nyilatkozta az InfoRádiónak a Metróért Egyesület elnöke.

Az érintett szerelvények kocsiszekrénye (karosszéria) 30-40 éves konstrukció, amelyek esetében egykor föl sem merült az a szempont, hogy el kellene viselnie egy légkondicionáló-berendezést, ehelyett gépi szellőztetést kaptak, magyarázta Bíró Endre, aki szerint a probléma az, hogy ez a konstrukció hibás. ",

Nem biztosítja a kellő levegőáramlást, alig van levegőmozgás az utastérben"

– húzta alá.

A légkondicionált metrószerelvények kimondottan az utóbbi 5-10 év termékei, jegyezte meg az egyesület elnöke, aki szerint az, hogy a nálunk futó szerelvények légkondicionáló-berendezésekkel legyenek ellátva, elsősorban

tervezés és költség kérdése.

Amennyiben a légkondicionálás olyan költségekkel járna, amelyet nem akar az üzemeltető fölvállalni, akkor még mindig egy lehetséges megoldás egy elfogadható gépi szellőzés kialakítása, erre van jó példa Prágában is, tette hozzá Bíró Endre. A 222 kocsival üzemelő 3-as metró utólagos légkondicionálásának költségét egyébként a szakértő megsaccolni sem merte.

Bíró Endre szerint mindenesetre

"a jelenlegi helyzet tarthatatlan".

Az elegáns és kulturált megoldás a légkondicionáló, de amennyiben ez akár financiális okok, akár műszaki okok miatt nem lehetséges, akkor mindenféleképpen a szellőzésnek egy olyan fokú átalakítására van szükség, amely elviselhető utazási feltételeket biztosít az utasok számára, tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Európai Tanács-elnök Budapesten: sikerült egyetértésre jutnunk abban, mit akarunk együtt tenni a versenyképességért

Az EU-csúcstalálkozóra érkező Charles Michel újságírók előtt hangsúlyozta: az unió versenyképességének erősítését célzó Draghi-jelentés kiváló alapot jelent a témában, az abban foglalt ajánlások világosak és egyértelműek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
Menetelés után szusszannak a tőzsdék

Menetelés után szusszannak a tőzsdék

Mozgalmas napokon vannak túl a tőzsdék, az elnökválasztás után emelkedett a piac, majd tegnap még egy Fed-kamatdöntés is érkezett, amelyen a várakozásoknak megfelelően 25 bázispontot vágott az amerikai jegybank. Eközben itthon is pörögnek az események, az OTP és a Mol is közzétette hajnalban a negyedéves számait. A bank gyakorlatilag minden fontosabb soron jobb negyedéves eredményeket szállított, mint amire az elemzők számítottak, a bevétel 4, a profit 10 százalékkal lett magasabb a vártnál. A Molnak ezzel szemben inkább csökkenést könyvelt el a fontosabb sorokon, és adózott eredménye mintegy 6,5 százalékkal múlta alul a várakozásokat. A két vállalat részvényárfolyama csak mérsékelt elmozdulásokkal reagált a jelentésekre - az OTP emelkedik, míg a Mol esik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×