Az érintett szerelvények kocsiszekrénye (karosszéria) 30-40 éves konstrukció, amelyek esetében egykor föl sem merült az a szempont, hogy el kellene viselnie egy légkondicionáló-berendezést, ehelyett gépi szellőztetést kaptak, magyarázta Bíró Endre, aki szerint a probléma az, hogy ez a konstrukció hibás. ",
Nem biztosítja a kellő levegőáramlást, alig van levegőmozgás az utastérben"
– húzta alá.
A légkondicionált metrószerelvények kimondottan az utóbbi 5-10 év termékei, jegyezte meg az egyesület elnöke, aki szerint az, hogy a nálunk futó szerelvények légkondicionáló-berendezésekkel legyenek ellátva, elsősorban
tervezés és költség kérdése.
Amennyiben a légkondicionálás olyan költségekkel járna, amelyet nem akar az üzemeltető fölvállalni, akkor még mindig egy lehetséges megoldás egy elfogadható gépi szellőzés kialakítása, erre van jó példa Prágában is, tette hozzá Bíró Endre. A 222 kocsival üzemelő 3-as metró utólagos légkondicionálásának költségét egyébként a szakértő megsaccolni sem merte.
Bíró Endre szerint mindenesetre
"a jelenlegi helyzet tarthatatlan".
Az elegáns és kulturált megoldás a légkondicionáló, de amennyiben ez akár financiális okok, akár műszaki okok miatt nem lehetséges, akkor mindenféleképpen a szellőzésnek egy olyan fokú átalakítására van szükség, amely elviselhető utazási feltételeket biztosít az utasok számára, tette hozzá.