eur:
405.76
usd:
357.05
bux:
92964.32
2025. április 27. vasárnap Zita
Turistahajók a Dunán, az Erzsébet híd előtt 2019. június 8-án.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

A BKV-hajókkal sincs minden rendben

Lezajlott a BKV hajóinak biztonságtechnikai felülvizsgálata, amely alapján a tizenegy személyszállító hajó többsége forgalomba állhat, ha lezáródik a Hableány balesetének ügye.

Bár a Hableány nem tartozik a BKV tulajdonába, biztonsági okból úgy gondolták, érdemes a BKV személyszállító hajóit is átvizsgálni, nyilatkozta Bolla Tibor vezérigazgató az Indexnek.

A rendkívüli ellenőrzésen a felszerelést rendben találták,

a feltárt kisebb biztonságtechnikai problémákat nyolc hajón kijavították, két hajó azonban nem állhat addig forgalomba, amíg főleg a motor füstölésével kapcsolatos gondokat nem orvosolják.

Egy hajó pedig eleve a javítódokkban volt – derült ki.

A BKV nem saját maga működteti a hajókat, a tizenegy hajót három különböző társaságnak adták ki üzemeltetésre, a működtetés mellett a karbantartás is ezeknek a cégeknek a felelőssége.

A tömegközelekdési társaság tizenegy személyhajójából nyáron egyszerre nyolc darab üzemel menetrendszerűen a Duna fővárosi szakaszán, télen pedig öt hajó jár. A baleset után a BKV leállíttatta a menetrendszerű forgalmat, a hajók nem futnak ki, amíg a Hableány balesetének kivizsgálása be nem fejeződik.

A BKV-flotta öreg, elavult, 40-50 éves hajókból áll. Bolla Tibor kérdésre válaszolva közölte, a BKK-nak volt olyan fejlesztési elképzelése a flotta fejlesztésére, amit támogatni tudna.

Mint ismert, a Hableány balesete után rendelte el a BKV-vezérigazgató a közlekedési társaság kishajóinak műszaki felülvizsgálatát – elsősorban azokét, amiket a BKV bérbe szokott adni magánvállalkozóknak. Tarlós István akkor úgy nyilatkozott, azt is meg kell vizsgálni, jó helyen vannak-e a szállodahajók a belvárosban. Erről Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel egyeztet.

A főpolgármester megérti az üzleti szempontokat, hogy kedvező a frekventált helyeken horgonyozni, de a forgalom miatt és hajózási biztonsági szempontokból sem biztos, hogy ez jó gyakorlat.

A Hableány katasztrófával kapcsolatos összes hírünket itt olvashatják.

Címlapról ajánljuk
Népességváltozás: szomorú a magyar helyzet a többi visegrádi országhoz képest

Népességváltozás: szomorú a magyar helyzet a többi visegrádi országhoz képest

Magyarország az egyetlen a V4 tagállamai közül, melynek népessége évről évre folyamatosan csökkent az elmúlt évtizedekben – derül ki egy kutatásból. A tanulmány szerzője, Tóth G. Csaba az InfoRádióban elmondta: idehaza tradicionálisan alacsony a termékenység, és leginkább azzal indokolhatók a kedvezőtlen statisztikák, hogy már harminc évvel ezelőtt több volt az időskorú ember Magyarországon, mint a a többi visegrádi országban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
Felrobbant a magyar ingatlanhitelek piaca: nem csak a lakosság ég lázban

Felrobbant a magyar ingatlanhitelek piaca: nem csak a lakosság ég lázban

A lakóingatlan-projektek kivételével minden szegmensben nőtt a kereskedelmi ingatlannal fedezett projekthitelek állománya a magyar bankszektorban tavaly, ráadásul két számjegyű mértékben – derült ki a jegybank friss jelentéséből. Míg a lakosság esetében a használt lakások, a cégeknél az ipari-logisztikai folyósítások jelentetik a növekedés motorját, a kereslet élénkülését pedig újabban a lakóparkok és bevásárlóközpontok esetében tapasztalják, illetve várják a bankok. Jó hír, hogy a kamatok csökkentek, a nem teljesítő hitelek pedig alacsony szinten vannak a szektorban. A témával külön beszélgetésben foglalkozunk a Portfolio közelgő Hitelezés 2025 konferenciáján, nem érdemes lemaradni a rendezvényről!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×