eur:
393.78
usd:
365.33
bux:
0
2024. március 29. péntek Auguszta
Diákok játszanak a tanteremben a nyíregyházi Zelk Zoltán Angol és Német Kéttannyelvű Iskolában a nyári szünet előtti utolsó tanítási napon, 2018. június 15-én. Ezen a napon véget ér a 2017/18-as tanév és megkezdődik a két és fél hónapos nyári vakáció.
Nyitókép: MTI Fotó: Balázs Attila

Egyre több a problémás gyerek a magyar iskolákban, pedig volna megoldás!

Lapértesülés szerint nőtt a sajátos nevelési igényű tanulók száma a szeptemberben kezdődött tanévben. Brassainé Balogh Judit gyógypedagógus-logopédus az InfoRádió kérdésére elmondta: ennek oka az, hogy egyre kevesebb figyelem jut a gyermekekre, pedig nem mindegyiküknek van valós problémája.

Egyre több a problémásnak nyilvánított gyerek a magyar általános iskolákban, pedig egy kis odafigyeléssel jelentősen csökkenteni lehetne a számukat - mondta az InfoRádió kérdésére Brassainé Balogh Judit gyógypedagógus-logopédus.

Hozzátette:

számos esetben nincs valódi gond ezekkel a gyerekekkel, csak sajnos úgy jutnak el az iskoláig, hogy ott már hátrányra, lemaradásra vannak "ítélve".

A szakember arról beszélt, hogy ezekkel a gyerekekkel 3 éves korukig nem foglalkoznak kellő módon a családjukban, ezért már hátránnyal kerülnek az óvodába, és mire az iskolába jutnak, már többnyire képtelenek lépést tartani a többi gyerekkel.

Mivel az általános iskola első osztályában nincs évismétlés, ezért őket áttolják a másodikba, ahol már akkora a lemaradásuk, hogy semmi esélyük nincs a fontos ismeretek megszerzésére.

Sok esetben azért mondják egy gyerekre, hogy diszlexiás, mert nem tanították meg olvasni, pedig képes lett volna rá.

Természetesen vannak olyan gyerekek, akikkel valóban gond van, de nincsenek ilyen sokan - hangsúlyozta Brassainé Balogh Judit.

A szomorú képhez az is hozzátartozik, hogy annyi gyógypedagógus sincs a rendszerben, amennyi a valóban problémás tanulókhoz szükséges lenne - mondta végül a szakember.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
„Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről

„Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről

Játék a szabadban, sok mozgás, esténként társasjáték, ébredés csörgőóra nélkül, nyugodt reggelik és lazább időbeosztás – ezt javasolja a szülőknek a tavaszi szünet idejére a gyermekpszichológus. Gyarmati Éva szerint a tananyag pótlásának nem ez az ideje, a tankönyvek csak a szünet utolsó délutánján kerüljenek elő.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×