eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér, korábbi nevén Budapest Ferihegy nemzetközi repülőtér, Budapest nemzetközi repülőtere, Magyarország öt nemzetközi repülőtere közül a legnagyobb és legismertebb. Forgalma meghaladja az évi 10 millió utast.
Nyitókép: MTVA/Balaton József

Visszavonták az engedélyt, leállt a ferihegyi nagyberuházás

A főváros nem indokolta a döntést, a Budapest Airport szerint felfüggesztésről van szó.

A Budapest Airport, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője közölte: a társaság a Fővárosi Kormányhivatal döntésének megfelelően felfüggesztette a 2. Terminál melletti parkolóház építését. A Budapest Airport a beruházáshoz minden előírást maradéktalanul betartva szerzett jogerős építési engedélyt 2018. márciusában, amelyet a kormányhivatal most az eljárás folyamatában felmerült hatósági hiba (egy hiányzó szakhatósági jóváhagyás) miatt felfüggesztett. A BA közölte: az eljárási hiba orvoslásában minden támogatást megadnak az illetékes hivataloknak.

A parkolóházra nagy szükség van, mert Ferihegyen sorra dőlnek az utas- és áruforgalmi rekordok. Az új, hatszintes létesítmény

2500 parkolóhelyet jelentene.

Az erdeti tervek szerint a parkolóház 13 milliárd forintos költséggel, 2020. második negyedévére készülhetett volna el. A tereprendezést a terület lezárásával október végén kezdte meg a Budapest Airport, miután felszámolták a területen lévő felszíni parkolót. A parkolóház építésének november 23-án fogtak neki.

Az üggyel kapcsolatban az Index feltételezte, hogy akár a később létesülő ferihegyi gyorsvasútnak is útban lehet a parkolóház, mert a Közlekedő Tömeg Egyesület korábban bírálta a parkolóház tervét, mert pontosan ugyanazon a helyen épülne az állomásnak, ahová a parkolóházat betervezték.

Mint az egyesület vélekedik, a Pestlőrinc és Monor közötti vasúti szakaszból ágaztathatják el a reptéri vágányszakaszt, így Ferihegy akár közvetlen összeköttetésbe is hozható például Győrrel, Székesfehérvárral, Debrecennel, Nyíregyházával, Szegeddel vagy Kecskeméttel.

Becslések szerint napi átlag 20-25 ezer utas használna egy színvonalas vasúti kapcsolatot a repülőtér megközelítéséhez, ehhez azonban az kell, hogy ne kelljen az állomástól sokat gyalogolni a reptérig.

Felmerült, hogy akár föld alatti munkával is megvalósíthatnák a vasútállomást, ám az túl drága lenne, így mindenképpen a felszínről dolgoznak majd az állomáson.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×