Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér, korábbi nevén Budapest Ferihegy nemzetközi repülőtér, Budapest nemzetközi repülőtere, Magyarország öt nemzetközi repülőtere közül a legnagyobb és legismertebb. Forgalma meghaladja az évi 10 millió utast.
Nyitókép: MTVA/Balaton József

Visszavonták az engedélyt, leállt a ferihegyi nagyberuházás

A főváros nem indokolta a döntést, a Budapest Airport szerint felfüggesztésről van szó.

A Budapest Airport, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője közölte: a társaság a Fővárosi Kormányhivatal döntésének megfelelően felfüggesztette a 2. Terminál melletti parkolóház építését. A Budapest Airport a beruházáshoz minden előírást maradéktalanul betartva szerzett jogerős építési engedélyt 2018. márciusában, amelyet a kormányhivatal most az eljárás folyamatában felmerült hatósági hiba (egy hiányzó szakhatósági jóváhagyás) miatt felfüggesztett. A BA közölte: az eljárási hiba orvoslásában minden támogatást megadnak az illetékes hivataloknak.

A parkolóházra nagy szükség van, mert Ferihegyen sorra dőlnek az utas- és áruforgalmi rekordok. Az új, hatszintes létesítmény

2500 parkolóhelyet jelentene.

Az erdeti tervek szerint a parkolóház 13 milliárd forintos költséggel, 2020. második negyedévére készülhetett volna el. A tereprendezést a terület lezárásával október végén kezdte meg a Budapest Airport, miután felszámolták a területen lévő felszíni parkolót. A parkolóház építésének november 23-án fogtak neki.

Az üggyel kapcsolatban az Index feltételezte, hogy akár a később létesülő ferihegyi gyorsvasútnak is útban lehet a parkolóház, mert a Közlekedő Tömeg Egyesület korábban bírálta a parkolóház tervét, mert pontosan ugyanazon a helyen épülne az állomásnak, ahová a parkolóházat betervezték.

Mint az egyesület vélekedik, a Pestlőrinc és Monor közötti vasúti szakaszból ágaztathatják el a reptéri vágányszakaszt, így Ferihegy akár közvetlen összeköttetésbe is hozható például Győrrel, Székesfehérvárral, Debrecennel, Nyíregyházával, Szegeddel vagy Kecskeméttel.

Becslések szerint napi átlag 20-25 ezer utas használna egy színvonalas vasúti kapcsolatot a repülőtér megközelítéséhez, ehhez azonban az kell, hogy ne kelljen az állomástól sokat gyalogolni a reptérig.

Felmerült, hogy akár föld alatti munkával is megvalósíthatnák a vasútállomást, ám az túl drága lenne, így mindenképpen a felszínről dolgoznak majd az állomáson.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×