„A Gyurcsány-kormány annak idején a most hangoskodó szocialistáknak pont egy tizenharmad annyi pénzt adott akadálymentesítésre mint az Orbán-kormány nekünk” – jelentette ki a főpolgármester. „Ők egy liftet építettek, mi máris tizenhármat építünk” – tette hozzá. Tarlós István hangsúlyozta: az M3-as metró minden állomását akadálymentesíteni fogják, és egyedül a Dózsa György úti megállónál nem lesz lift kiépítve.
„Tőlem összegyűjthetik az aláírásokat, én egy pillanatig nem alszom nyugtalanul tőle”
– reagált a városvezető a hétfőn induló kezdeményezésre, melyet a Kúria január végi döntése alapján indíthattak el ellenzéki képviselők. Szerinte a fővárosi lakosok teljesen feleslegesen írják alá az íveket, ha összejön a népszavazás, körülbelül két lift árát dobják ki az ablakon feleslegesen.
A liften kívül más akadálymentesítő megoldások is léteznek: ilyen a mozgólépcsők között ferde pályán közlekedő kabin – tájékoztatott Tarlós István.
Hídak
Hamarosan elkezdődhet a Lánchíd és az alagút felújítása – közölte Tarlós István, aki a Galvani-hídról tavaszra ígért részletes tájékoztatást. A főpolgármester szerint szükség van az építményre, sőt több Duna-hidat és budapesti felüljárót kéne építeni. A kormányzat koncepciója, amivel felhergelték az embereket, azonban „udvariasan szólva is vitatható”.
A Lánchídat és a pesti parton a kettes villamos alagútját egy ütemben fel kell újítani – hangsúlyozta a városvezető. Ezt csupán egy másik építkezés előzi meg: a BAH-csomópont „ráncfelvarrása”, amelyet baleset védelmi és funkcionális okokból kell megtenni. Forgalomszervezés miatt a két felújítás egyszerre nem lehetséges – tette hozzá Tarlós István. A Lánchídat a munkálatok alatt teljesen lezárják, ha nem így tennének, jelentősen meghosszabbodna a felújítás időtartama.
Római-part
A főváros a Római-parti mobilgáttal kapcsolatos vitától függetlenül felkészül egy esetleges tavaszi árvízre
– mondta a főpolgármester. Az Országos Vízügyi Főigazgatóság saját hatáskörben elkészíti a Barát-patak torkolati műtárgyát, melyet elsősorban Budakalász vélelmének érdekében kell létrehozni. A pünkösdfürdői védműmagasítás és az aranyhegyi árok védművének és torkolati műtárgyának megépítése már elindult – tájékoztatott a főpolgármester.
A parttal párhuzamos védőszakasz megépítésének helyéről április végéig vitatkozhat a tudósokból, akadémikusokból, országos vízügyi hatóság képviselőiből álló grémium.
A klasszikus árvízvédelem előkészítésében a főpolgármesteren kívül kormányhivatal vezetője és a katasztrófavédelem vezetője van döntési helyzetben – emelte ki Tarlós István. Utóbbi elsősorban az evakuálásért felelős. A főpolgármester január 10-én tartott egy értekezletet, ahol 23 pontban az előkészületek valamennyi, jogszabályon alapuló követelményét végigvették: szó esett többek között a törzsek felkészítéséről, a mentési és védekezési gyakorlatokról, az eszközök felülvizsgálatáról.
Bár az alpokban magas a hóban tárolt vízkészlet mennyisége, ebből nem következik, hogy komoly árvízre kell számítani tavasszal – hangsúlyozta Tarlós István. A kormányhivatal, a védelmi bizottság és a főpolgármesteri hivatal mindent megtesz a felkészülés érdekében, ami szakmailag és emberileg lehetséges – ígérte a városvezető.