eur:
410.96
usd:
392.54
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Metrópótlás: felháborodtak a buszvezetők

Metrópótlás: felháborodtak a buszvezetők

Az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordulhat a metrópótlás során tapasztaltak miatt a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ). Az érdekképviselet szerint a cégvezetés erre a szolgáltatásra biztosít a sofőröknek minden feltételt, miközben a többi járaton dolgozók munkakörülményei egyre rosszabbak.

Az EKSZ aggasztónak tartja azt is, hogy a társaság menedzsmentje nem fogadja be a kollektív szerződésbe a munkakörülmények javítását célzó szakszervezeti javaslatokat, de még a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott saját humánstratégiai tervét sem tartja be.

A szervezet elnöke cáfolja a BKV vezetésének többször hangoztatott állítását, miszerint a béremelésről érdemi tárgyalást folytat a munkavállalói oldallal. Nemes Gábor úgy véli, ezzel csak húzzák az időt, a találkozókon ugyanis semmi konkrétum nem hangzik el. Ez EKSZ elnöke szerint a közlekedési társaság vezetése nem számol azzal, hogy az időben, még ebben az évben bejelentett béremelés nélkül nemhogy új járművezetők felvételére nem számíthat, de még a régiekből is sokakat el fog veszíteni.

Már így is rezeg a léc a cégnél, a járművezetők ugyanis háborognak,

mert miközben a nagy figyelemmel kísért metrópótlást megoldja a BKV, a többi járaton dolgozók munkafeltételei egyre rosszabbak – emelte ki Nemes Gábor.

A pótlással érintett járatokra az átlagosnál jóval több sofőrt és buszt vezényeltek, s biztosítják is a megfelelő pihenőidőt, akár a menetrendi csúszást is bekalkulálva. A többi területre kevesebb buszvezető maradt, őket viszont a végtelenségig kell hajszolni, hogy hellyel, közzel tarthassák a menetrendet – közölte, hozzátéve, hogy ezeken a vonalakon minimálisra csökkentették a sofőrök pihenőidejét, s a törvényesség határát súrolóan sok a túlóra. Ez utóbbit úgy próbálja ellensúlyozni a cégvezetés, hogy egynapos szabadságokra kényszeríti az érintett munkavállalókat, amit erősen aggályosnak tartanak.

Az elnök kijelentette: szakszervezetük elvárja, hogy az utasok százezreinek a biztonságáért felelő sofőröknek kivétel nélkül minden viszonylaton garantálja a cég a törvényes pihenőidőt, ami a munkaidőnek legalább a 15 százaléka.

Az EKSZ azt is követeli, hogy ne csak a kiemelt figyelmet kapott metrópótláson dolgozók, hanem a többi járművezető is kapjon meg minden törvényes feltételt ahhoz, hogy egészséges körülmények között dolgozhasson, s ne a rengeteg túlórától fáradt sofőrök üljenek a volánok mögött. Amennyiben ezeket a feltételeket nem garantálja minden dolgozójának a cégvezetés, a szakszervezet az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordul.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a kőolaj-előállításban érdekeltek, a távközlési szektor cégei, a feldolgozóipari gyártók (bioetanol, keményítő, napraforgóolaj), valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×