Több helyen a jegesedés miatt csúszóssá vált az útburkolat a közelmúltban. Az elmúlt hétvégén az ország közútjain 147 olyan baleset történt, amely személyi sérüléssel végződött.
Mészáros Ferenc, a Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági szakértője arra figyelmezteti az autóvezetőket, hogy ügyeljenek a relatív sebességhatárra: ha már jeges az út, a páralecsapódás lefagyott, a letaposott hó teteje megfagyott, akkor a normális időjárási körülmények között alkalmazott sebességhatárt jelentősen csökkenteni kell.
"Ha megcsúszik az autó, sok függ attól, hogyan van terhelve. Ha meg van pakolva a hátulja, például most az ünnepekre utazva, akkor megváltozik az autó vezetési jellege. Kanyarban, a kocsi hátulja elindulhat az út széle, a padka felé, az eleje pedig befelé.
Az első, teljesen hibás reakció, hogy rálépünk a fékre.
Abban a pillanatban, amikor megszűnik a kerekek forgása, megcsúszik az autó, arra megy, amerre ő akar, általában megpördül" - írta le a tipikus helyzetet a szakértő. Ilyenkor nagyon kicsit a csúszás irányával ellentétesen kell kormányozni, hogy az autót vissza tudjuk hozni egyenes irányba. Érdemes a padka felé kormányozni, mert ott mindig van olyan rész, amely jobban tapad, mint az út felülete.
"Érdemes ilyenkor jóval nagyobb követési távolságot tartani, mert ha valamilyen rendkívüli helyzet történik előttünk, nem tudunk majd megállni. Nem szabad erősen fékezni, inkább óvatos kormánymozdulatokkal meg kell próbálni kikerülni az előttünk lévőt" - adott tanácsot Mészáros Ferenc.