„Amikor 2013 végén, 2014 elején elindult ez a program, eleve az volt az elképzelés, hogy a könyvek egyrészt kutatásokat megelőzve fejlesztődjenek, másrészt pedig a tanárok aktív bevonásával véglegesedjenek” - hangsúlyozta Kaposi József.
„Eddig az történt, hogy a korábbi TÁMOP-os forrásból az elsőtől a 12. évfolyamig elkészültek a kísérletinek nevezett könyvek, és ebből az első, az ötödik és a kilencedik évfolyamon nemcsak a kipróbálásuk történt meg, hanem ezeknek a könyveknek a véglegesítése, korrekciója is” - közölte az Oktatáskutató Fejlesztő Intézet főigazgatója.
Kiemelte: a kipróbálás folyamatába természetesen a tanári továbbképzés is be van építve, és a tankönyvprogramnak az is nagyon lényeges feladata, hogy segítse a pedagógiai kultúraváltást.
A főigazgató szerint nemcsak a kiadványokban szereplő hibákat javítják ki, ez egy komplexebb program.
„A program 60 százaléka a könyvekhez kapcsolódó digitális felület továbbfejlesztését szolgálja” - tette hozzá Kaposi József.
„A kiadványokban van egyszerű sajtóhiba – amelyeknek már szinte mindegyike kijavítódott. Szintén hibának nevezik sok esetben azt is, amikor tudományosan különböző nézőpontok jelennek meg. A harmadik típus pedig, amikor bizonyos ideológiai kérdéseket látnak bele különböző könyvekbe” - sorolta az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója.
„A hibáknak feltüntetettek jelentős része inkább a nézőpontból adódó különbségtétel, mintsem konkrét szakmai hiba” - véli Kaposi József.
„Bizonyára volt a mi tankönyveikben is hiba. Ha ilyet tapasztal a pedagógus, akkor szól a gyerekeknek, hogy erre figyeljenek, mert nem pontosan szerepel a könyvben” - mondta az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója.